Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsoy, Ali
dc.date.accessioned2020-07-07T10:51:04Z
dc.date.available2020-07-07T10:51:04Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23682
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul öğrencilerinin karar verme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırma ile karar verme becerisinin geliştirilmesinde yaşanan sorunlar ve mevcut durum; nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile kapsamlı bir biçimde incelenmek istenmiştir. Araştırmanın deseni Creswell ve Plano Clark’ın sınıflamasında yer alan “Yakınsayan Paralel Desen” olarak benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını; Eskişehir ilinde, dördüncü sınıfı okutmuş/okutan 9 sınıf öğretmeni ile farklı sosyo-ekonomik düzeyden toplam 1032 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan; “Öğrenci Kişisel Bilgi Formu”, “Karar Verme Becerisi Ölçeği”, “Karar Kurallarını Uygulama Testi”, “Seçimler ve Sonuçları Etkinliği” ve “Yarı-yapılandırılmış Görüşme” kullanılmıştır. Öğretmen görüşmelerinden elde edilen nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve temalar altında başlıklandırılmıştır. Araştırmada öğrencilerden elde edilen nicel verilerle ise ilişkisel karşılaştırmalar yapılmış, bununla birlikte betimsel istatistik verilerine yer verilmiştir. Nitel ve nicel bulgular birleştirilerek bütüncül bir yaklaşımla tartışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin karar vermenin öğretimi konusunda bilgi eksikliklerinin olduğu, öğrencilerin yarıya yakınının karar problemini tanımlama- ifade etme konusunda güçlük yaşadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel Eğitimen_US
dc.subjectKarar Verme Becerisien_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectKarma Yöntem Araştırmalarıen_US
dc.titleDördüncü sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorSever, Işıner


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster