Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 39, listelenen: 21-39

    • Metal heykel uygulamalarında malzeme ve tekniklerin biçimlendirmeye etkisi 

      Yılmaz, Selçuk (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      Metal heykelciliğinde biçimlendirme, dökümün yanısıra, bükme, çekiçleme, kesme, kaynaklama, lehimleme, perçinleme (sıcak-soğuk-bi- çimlendirme) ve çeşitli ısıl işlemler kullanılarak yapılmaktadır. Uygulanan tekniklerin ...
    • Heykel ve strüktür 

      Ercan, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1994)
      İnsanoğlunun bilinmezliklerini cevaplayan, biçimlendirmele- rindeki oran çözümlemelerine ve geometrik organizasyonlarına kaynak olan doğa sistemleri; görsel sanatların plastik problemlerine bu sentezler yoluyla yön ...
    • Heykelde espas 

      Uz, Nurbiye (Anadolu Üniversitesi, 1996)
      Espas, Türkçe karşılığı, derinlik, aralık, boşluk, mekan, uzay, alan, atmosfer, perspektif vb. olan Fransızca kökenli bir kelimedir. Bu kavram, bütün sanatlarda oluştuğu gibi, heykelin üç boyutlu yapısıyla diğerlerinden ...
    • Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik anatomi 

      Atalay, Rahmi (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Heykel sanatında figüratif anlatım ve artistik (sanatsal) anatomi başlıklı inceleme konumuzun ilk bölümünde günümüze kadar, figür ve figüratif görünümlerde varlık değeri kazanmış olan plastik sanatlar içinde ; figür, form ...
    • Heykel malzemesinde camın kullanım örnekleri ve estetik öğeler, ölçütler, değerler 

      Koçan, Tekin (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Camın öyküsü yansımayla başlar. Saydam geçirgenliği olan varlığını ışıkla gösterir. Yaşamın her alanında kullanılan, başkalarının dünyasına sızan tarihin bir yerinde bulunmuş olan cam sanatçıları tarafından üretilmiş, ...
    • Gargoyle 

      Eren, Toygan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Türkiye'de toplumsal yaşam Batı kültürünü örnek almış, sanatı da daha çok Avrupa sanatının etkisi altında gelişmiştir. Sanatsal uğraşılar bireysel çıkışlar seviyesinden ileri gidememiş ve bu nedenle kendine özgü bir sanat ...
    • Teknoloji ve çağdaş heykel 

      Yoncacı, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Sanat, başlangıcından günümüze kadar, sürekli ait olduğu çağın gerçekleriyle iç içe olmuş ve bu gerçekleri yansıtmıştır. 20. yüzyıl değişimler ve gelişimler çağıdır. Gerek teknik ve bilimsel yönden, gerekse toplumsal yaşam ...
    • Ana Tanrıça'nın Anadoluda biçimsel değişimi ve günümüz Türk heykel sanatına yansımaları 

      Aydoğdu Yılmaz, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bu tez çalışmasının birinci bölümünde kadının Anadolu toplumu içerisindeki rolü ve gücü, doğurganlığına bağlı olarak tanrıçalastırılması, Ana Tanrıça’nın doğayla, insanlarla ve hayvanlarla olan ilişkisi ve tanrıça inancı ...
    • Modern heykel sanatında yaratıcılık 

      Önder, Aydın (Anadolu Üniversitesi, 2005)
      Bu çalışmada, modern dönem (modernizm) ve modern dönemde heykel sanatının, yaratıcılık açısından değerlendirilmesi göz önüne alınarak bir araştırma yapıldı. Modernizm nedir? Modern ve modernizm arasındaki farklar nelerdir? ...
    • Heykelde form algısı 

      Okkay, Füsun (Anadolu Üniversitesi, 1998)
      Bu çalışmada, her formun görme yoluyla yani görsel algı yolu ile duyuma ; izlem ve sezgi olarak pek çok imgelemi yollaması ve bu yolla bakan kişide yeni anlam, duygu ve düşünce yaratma çabası anlatılmaya çalışılmıştır. Bir ...
    • Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar 

      Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Tarihsel süreç içerisinde belirli amaçlar doğrultusunda yapılagelen heykel sanatı, 19. yüzyıl sonundan itibaren yaşam koşullarının etkisiyle düşünsel ve biçimsel anlamda değişikler gösterdiği hızlı bir sürecin içerisine ...
    • Piktogramlar, ideogramlar ve seramik sanatına yansımaları 

      Yeşilmen, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanlık var olduğu günden bugüne değin iletişim yöntemleri de gelişerek varlığını sürdürmüştür. Basit çizgi ve betimlemelerle başlayan iletişim serüveni bugün çok ileri teknolojiler sayesinde oldukça kolaylaşmış ve insan ...
    • Transparanlığın görsel ve estetik bir öğe olarak modern heykel sanatına yansımaları 

      Demirgiller, Cemre (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Transparanlık, genel anlamı ile ısık geçirgenligine sahip maddeler için kullanılan ve görsel olarak algılanan bir kavramdır. Transparanlık, dogada, bazı canlı ve cansız varlıklarda görülebildigi gibi yapay olarak da ...
    • Dünya savaşlarının biçimlendirdiği modern heykel sanatı 

      Cantekin, Yeliz (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanoğlu, sanatı içinde bulunduğu koşullar ve dönem dahilinde, kendini ifade etme aracı olarak kullanmış ve bir çok farklı dil geliştirmiştir. Heykel Sanatı da ilk çağlardan beri var olan bir sanat dalı olarak, değişen ...
    • Modernizm ve sonrası kaidesinden kurtulan heykel 

      Soyal, Ergin, 1982- (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Heykel Sanatı insanlık tarihinden bu yana var olan ve sürekliliğini koruyan bir sanat dalıdır. Heykele yüklenilen anlam zaman içerisinde yerini sanatçının heykele yüklediği anlama bırakır. Duygu ve düşüncelerini eserlerinde ...
    • Matematik ve geometrinin heykel sanatına etkisi 

      İrhan, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Diğer canlılardan farklı olarak düşünebilme yetisine sahip olan insanoğlu varoluşundan beri yasadığı dünyayı anlamlandırmaya ve tanımaya çabalamıştır. Bu bağlamda giderek artan işlevsel düşünceler üretmiş ve bunları aktarmak ...
    • 1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları 

      Öztürk, Ceylan (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Tarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve düşünsel değişimler 

      Çekderi, Arif (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışmada 20.Yüzyılda heykelin, sanat akımları ile olan ilişkileri, en çok öne çıkan örnekler üzerinden incelenerek, heykel sanatının gelişim sürecinde, geçirmiş olduğu değişimler ele alınmıştır. İlk çağdan 19.Yüzyılın ...
    • Çağdaş heykelde tasarım süreci 

      Özdemir, Soner (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      İnsanı diğer canlılardan ayıran başlıca özelliği ihtiyaçlarını karşılayacak objeler üretebilmesidir. Bu şekilde üretilen her obje bir tasarım sürecinden geçer. İşlevsel bir özelliği olmasa da sanatsal üretim de bir tasarım ...