Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-27T10:29:25Z
dc.date.available2020-08-27T10:29:25Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationGüneş, A, Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 115-129.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24595
dc.description.abstractMetaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ve Mark Johnson'ın Çağdaş Metafor Teorisi çalışmalarıyla birlikte bilimsel araştırma gündemine taşınmıştır. Ayrıca metaforlar bilimsel araştırma yöntemi olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Nitel bir araştırma yöntemi olarak metafor analizi, doğası gereği tipik bir bireysel görüşme, odak grup görüşmesi, gözlem ya da doküman incelemesinin türlerine göre daha kullanışlı ve kolay bir araştırma yöntemi olarak değerlendirilebilir. Özellikle gözlem ve görüşme gibi yüz yüze araştırma yöntemlerinin uygulanmasının mümkün olmadığı durumlarda derinlemesine araştırma yapabilmek için metaforlardan etkili bir şekilde yararlanılabilir. Bu da açık ve uzaktan öğrenme araştırmalarında metafor analizinin kritik değerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada da metafor analizinin açık ve uzaktan öğrenme araştırmalarında hangi amaçla, nasıl ve hangi koşullarda kullanılabileceği tartışılmıştır. Çalışmanın sonunda yapılabilecek araştırmalara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractMetaphors are linguistic structures that are used to express the similarity, proximity and relationship which cannot be expressed with basic explanations fully. Metaphors, which were just for the rhetoric or the linguistic use until 1980’s, were brought up to the agenda of scientific research with the “ Contemporary Metaphor Theory” studies of George Lakoff and Mark Jonson. Moreover metaphors have been used as a research method. As a qualitative research method, Metaphor analysis can be seen as an easier and more useful research method compared to those which carry out individual interview, focus group interview, observation or document review. Metaphors can especially be used in some situations that we can not carry out methods requiring observation or interview. This puts forward the critical importance of metaphor analysis in open and distance education. In this study, the reasons and the ways of using metaphor analysis in open and distance education was discussed. At the end of this study, some suggestions were given for future researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectMetafor Analizien_US
dc.subjectOpen and Distance Educationen_US
dc.subjectMetaphor Analysisen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmalarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8707-5918en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüneş, Aysun
dc.contributor.institutionauthorFırat, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster