İlkokul sosyal bilgiler dersinde jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesi
Özet
Teknolojik imkânlar doğrultusunda geliştirilen ve etkin bir öğretim materyali olarak kullanılan dijital oyunlardan biri; televizyon dünyasında bilgi yarışması olarak doğan Jeopardy adlı uygulamadır. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Açıklayıcı karma araştırma modeli kullanılan bu araştırma; Eskişehir ili Sarıcakaya İlçesi Fatih İlkokulu’ndaki 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 15 deney ve 15 kontrol grubunda olmak üzere toplam 30 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Jeopardy ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile mevcut yaklaşımla öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ve tutum testleri kıyaslamalarında istatistiksel anlamlı bir farklılık tespit edilememiş ancak ortalamaların deney grubunda daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin Jeopardy oyunundan hoşnut kaldığı; oyunla sağlanan rekabet ve iş birliğinin heyecanlı bir sınıf atmosferi oluşturduğu ve oyunu diğer birçok derste de oynamak istedikleri ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27208Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans [24]