Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürdoğan Bayır, Ömür
dc.contributor.authorEkleme, Hande
dc.date.accessioned2023-06-22T13:21:35Z
dc.date.available2023-06-22T13:21:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27208
dc.description.abstractTeknolojik imkânlar doğrultusunda geliştirilen ve etkin bir öğretim materyali olarak kullanılan dijital oyunlardan biri; televizyon dünyasında bilgi yarışması olarak doğan Jeopardy adlı uygulamadır. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Açıklayıcı karma araştırma modeli kullanılan bu araştırma; Eskişehir ili Sarıcakaya İlçesi Fatih İlkokulu’ndaki 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 15 deney ve 15 kontrol grubunda olmak üzere toplam 30 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; Jeopardy ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile mevcut yaklaşımla öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı ve tutum testleri kıyaslamalarında istatistiksel anlamlı bir farklılık tespit edilememiş ancak ortalamaların deney grubunda daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin Jeopardy oyunundan hoşnut kaldığı; oyunla sağlanan rekabet ve iş birliğinin heyecanlı bir sınıf atmosferi oluşturduğu ve oyunu diğer birçok derste de oynamak istedikleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Oyunen_US
dc.subjectJeopardyen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.titleİlkokul sosyal bilgiler dersinde jeopardy destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve derse ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster