Kırsal eğitim ortamlarının bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla iyileştirilmesi : Eskişehir taşımalı ilköğretim uygulaması örneği
Özet
Bu çalışmada, genelde kırsal eğitimin özelde Taşımalı İlköğretim Uygulamasının bilgi ve iletişim teknolojileri, uzaktan eğitim yaklaşımı ve eÖğrenme uygulamaları kullanılarak iyileştirilmesine yönelik model geliştirilmiştir.Çalışma, altı bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde problem durumu, amaç. önem, yöntem, varsayımlar, sınırlılıklar belirtilmiştir. Birinci bölümde ilk olarak kırsal ve kırsal eğitim kavramları üzerinde durulmuş, Türkiye'deki durum ortaya konmuştur. Daha sonra Taşımalı İlköğretim Uygulamasına ait çalışmaların bir serimi yapılmış, karşılaşılan problemler tespit edilmiştir. Ardından ikinci bölümde kırsal eğitimde bir destek unsuru olarak uzaktan eğitim sistemi ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise dünyadaki örnek uygulama ve araştırmalara değinilmiş, Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa, Asya - Pasifik, Afrika ve Avustralya bölgeleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde ilk olarak genel bir model geliştirilmiş, bu modelin teorik, teknik ve mali boyutu ortaya konmuş ve ardından Eskişehir İli için yapılandırılmış ve yapılandırılmamış olmak üzere iki model önerilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3020
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [69]