İlköğretim okullarında resim-iş dersi öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler
Abstract
Türkiye'de Sanat Eğitiminin, sanat eğitimcisi yetiştiren kurumlara, okul yöneticileri ile öğrenci velilerinin tutum ve anlayışlarına, okulların fiziki durumlarına ve müfredat programlarına ilişkin çok yönlü problemleri vardır. Örgün eğitim kurumlarında görev yapan sanat eğitimcileri bu problemlerle karşı karşıyadır. Bu araştırmanın amacı; Sanat Eğitimi'nin önemli bir parçası olan Plastik Sanat Eğitimi alanında İlköğretim Okullarında görev yapan resim dersi öğretmenlerinin karşılaştıkları problemleri saptamaktır. 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir ili merkezinde bulunan 104 İlköğretim Okulu'nda görev yapan 69 resim dersi öğretmeni araştırmanın evrenini, 36 İlköğretim Okulu'nda görev yapan 50 resim öğretmeni ise araştırmanın örneklemini oluşturmuştur, veri toplamak için, önce kaynak tarama yöntemi, daha sonra da ''anket'' tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonunda, Plastik Sanatlar Eğitimi ile ilgili sorunların, öncelikle başlangıç aşamasında saptanıp ve yerinde alınacak önlemler ile çözüme ulaşabileceği gözlenmiştir. İlköğretim okullarında resim-iş dersi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlara dayalı çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]