Sanat eğitiminde görsel ifade aracı olarak kolajın yeri
Abstract
Her çağ, kendi yaşam biçimine göre sanatı yorumlamış ve keşfetmiş buna bağlı olarak da tarihsel süreç içinde sanat devamlı değişikliğe uğrayarak gelişmiştir. Sanat tarihinde yansıtmacılıktan, yaratıcılığa geçiş aşamalarında değişen sanat anlayışının bir ürünü olan, yeni ve özgün bir anlatım dili oluşturan "kolaj" bu açıdan sanatın gelişiminde bir dönüm noktası olmuştur. Araştırmanın ilk aşamasında, endüstri çağının getirdiği değişimin ve geçmişi sorgulama arayışlarının ilk olarak ifade bulduğu "kolaj" sanatının kendi dönemi içinde irdelenmesi ve kolajın plastik sanatlar üzerindeki etkisine değinilmiştir. Bu bağlamda, teknolojinin, sanatın biçimi ve işlevi üzerindeki belirleyici rolünü araştırmak amaçlanmıştır. İkinci aşamada ise bu tekniğin günümüz sanat eğitimi bağlamında ilköğretim düzeyinde ele alınarak, sanat eğitiminin uygulama alanı olan resim-iş derslerinde, görsel ifadeyi ve içeriği zenginleştirici bir araç olarak nasıl kullanıldığı, eğitsel değeri bu tekniğin uygulanış biçimini ve verimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler (bireysel farklılıklar, farklı yaş grupları, çevre, mekan vb.) ele alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmada bilgilerin analizinde "belgesel tarama" yöntemi uygulanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [157]