Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCoşkun, Necla
dc.contributor.authorAtlı, Pınar
dc.date.accessioned2011-12-19T14:32:12Z
dc.date.available2011-12-19T14:32:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3712
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 239601en_US
dc.description.abstractBu çalışmada çıplak modelin günümüze değin süregelen tarihsel süreçte kullanımı, bu konuda yaşanan çeşitli sorunlar ele alınmış; sanat eğitimi alan öğrencilerin konuyla ilgili görüşleri veri toplama aracı sonucunda çıkan veriler ışığında incelenmiştir. Çıplak modelin sanat eğitiminde kullanımı 17.yüzyıl Avrupa’sında başlar. Türk resim sanatında ve sanat eğitiminde yer bulması ise Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemindedir. Sanayi-i Nefise’nin 1883 yılında açılmasından sonra resim sanatı Avrupa disiplinine yönelik bir gelişme göstermiştir. Bunun sonucu olarak ülkemizde çıplak model sanat eğitiminde aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Çıplak modelin kullanımıyla birlikte konuyla ilgili çeşitli saldırılar ve tepkiler de baş göstermiştir. Günümüzde basından da takip edilebileceği gibi birçok kısıtlama ve engellemeler olmuştur. Söz konusu kısıtlamalar sanatın ve sanat eğitiminin özgür ifade gücünü yaralamaktadır. Bu nedenle ileride kendileri de sanat eğitimi verecek olan güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin çıplak modelle ilgili görüşleri alınmıştır.Araştırmanın sonucunda veri toplama aracının uygulamasına katılan öğrencilerin çıplak model algılarının değişkenlik göstermekte olduğu ve çıplak modelin niteliği ve kullanım şekli ile ilgili karasız oldukları saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNü, Sanattaen_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitiminde çıplak model kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXI, 187 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster