Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzalp, İnan
dc.contributor.authorSöğütlü, Vahdettin
dc.date.accessioned2013-07-11T11:49:49Z
dc.date.available2013-07-11T11:49:49Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8997
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 125922en_US
dc.description.abstractGloballeşmenin bir sonucu olarak rekabetin hızla yaşandığı bir ortamda başarılı olabilen işletmelerin toplam kalite yönetimini ve onun bir parçası olan kalite kontrol çemberlerini uygulayan işletmeler olduğu görüyoruz. Kalite kontrol çemberleri, kuruluşun etkinlik, verimlilik, kalite gibi birçok sorunları görüşmek, tartışmak çözümlemek amacıyla oluşturulanküçük kümelerdir. 1960'lı yıllarda Japonya'da gelişmeye başlamıştır, hızla yayılarak Avrupa'da, ABD'de ve diğer birçok ülkede aynı zamanda da ülkemizde işletmelerin başarısı açısından önemli hale gelmiştir. Kalite kontrol çemberlerinin çeşitli amaçları vardır, bunlar işletmenin gelişmesini sağlamak, verimliliği, motivasyonu arttırmak ve yönetime yardımcı olmaktır. Bu amaçların sağlanması için kalite kontrol çemberleri bazı unsurlardan oluşur, işgören grubu, gönüllülük, katılım, eğitim, sorun tespit edip çözme başlıcalarıdır. Tüm bunlar bir organizasyonu gerektirir. 8-10 personelle bir liderden oluşur. Ayrıca kalite çemberlerinin uygulandığı bir organizasyonun ve yönetiminin bazı özellikleri vardır. Kalite çemberleri uygulaması, kalite yükseltme, verimlilik arttırma ve bunların sonucunda pazar payını ulusal ve uluslararası düzeye çıkarmak olduğu için işletmelerin başarılı olmak için üzerinde önemli durdukları bir konudur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKalite kontrol çemberlerien_US
dc.titleİşletmelerde başarı artırmada bir faktör olarak kalite çemberleri Beksa Çelik Kord Sanayi ve Ticaret A.Ş. uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIV, 94, III y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster