Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇekerol, Gülsen Serap
dc.contributor.authorYürekli, Ece yazar
dc.date.accessioned2018-09-19T14:20:01Z
dc.date.available2018-09-19T14:20:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9612
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491458en_US
dc.description.abstractTürkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) verilerine göre Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 17’sini 15-24 yaş grubundaki genç nüfus oluşturmaktadır. Genç nüfusun yükseköğrenim ihtiyacını karşılamak için üniversite sayısı hızla artmakta ve üniversite sınavı sonucunda başarılı olmuş adaylar ve aileleri için tercih döneminin hareketli geçmesine neden olmaktadır. Üniversite tercih döneminde vakıf üniversiteleri adaylara telefon, kısa mesaj, basılı materyal ve tanıtım günleri aracılığıyla birçok cazip seçenek sunmaktadır. Eğitimine devlet üniversitelerinde devam etmeyi planlayan bir aday, vakıf üniversitelerin sunduğu burs imkanları ile farklı hedeflere yönelebilmekte, örneğin idealindeki meslek diş hekimliği olan bir aday, makine mühendisliğine kayıt yaptırabilmektedir. Bu durum üniversiteler arasında yaratılan rekabetin sonucu olmakla birlikte, eğitimin pazarlanmaya başladığı noktadır. Eğitimin bir hizmet olması ve adaylar için gelecek vaadi içermesi nedeniyle standart pazarlama taktiklerinden farklı bir yönü bulunmakta ve belirtilen yönüyle araştırılması cazip bir konu haline gelmektedir. Üniversiteler değişen küresel bilgi koşullarına ayak uydurmaya çalışırken güncel olmayı hedeflemektedir. Bu güncel olma hedefine ulaşma yolunda; stratejik planlama yapma, marka algısını oluşturma ve bu algıyı doğru pazarlayabilmelidirler. Eğitim hizmetlerinin doğru bir şekilde pazarlanması, doğru yerlere ulaşması üniversiteler açısından tercih edilebilirlik yönüyle önemli olmakta ve algılanan hizmetler öğrencilerin tercihlerini etkileyebilmektedir. Tez çalışması ile eğitim gibi önemi yüksek, ülkeye katma değer sağlayan konunun belirlenen paydaşlara göre nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Bu amaçla, öğrenciler, akademisyenlerin, uzmanların konu ile ilgili görüşleri, farklı yöntemler kullanılarak öğrenilmeye çalışılmıştır. Paydaşlardan en önemlisi olan öğrenci grubuna anket düzenlenerek, eğitim hizmetlerinin algılanması ve tercihler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Diğer paydaşlar ile karşılıklı görüşmeler yapılmış ve çok ölçütlü karar verme tekniklerinden Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ile elde edilen bulgular, öğrenci görüşleriyle karşılaştırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim -- Pazarlamaen_US
dc.titleEğitim hizmetleri pazarlaması çabalarının üniversite tercihleri üzerindeki etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 86, [12] yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster