Yazar "Ağaoğlu, Esmahan" için listeleme
-
Okul yöneticilerinin okul geliştirme danışmanlık hizmetine ilişkin görüşleri : (Eskişehir ili örneği)
Ceylan, Müyesser (Anadolu Üniversitesi, 2009)Değişen çağın okul profilinde meydana getirdiği yenilikler ile birlikte okul yönetimi alanında sorunlar da giderek daha karmaşık hale gelmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin çalışma alanlarının, bilgi ve becerilerinin ... -
Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Uysal Balaban, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek için yöneticilerin kendi görüşlerine ... -
Okul yöneticilerinin uzaktan eğitim yoluyla yetiştirilmeleri için eğitim ihtiyaçlarına dayalı bir program modeli önerisi
Kesim, Eren (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin eğitim ihtiyaçlarıyla ilgili görüşleriyle, Eğitim Yönetimi ve Uzaktan Eğitim Teknolojisi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda, okul yöneticilerinin uzaktan eğitim yoluyla ... -
Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya İli)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin yeterlikleri hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini, Kütahya il merkezinde görev yapan 108 okul ... -
Okul Yöneticilerinin Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri (Kütahya İli)
Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin yeterlikleri hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini, Kütahya il merkezinde görev yapan 108 okul ... -
Opinions of School Administrators and Teachers about Proficiency of School Administrators (In Kutahya)
Ağaoğlu, Esmahan; Altınkurt, Yahya; Yılmaz, Kürşad; Karaköse, Turgut (Turkish Education Assoc, 2012)The aim of this study is to determine the opinions of school administrators and teachers about proficiency of the school administrators. A survey model was used with a sample of 108 school administrators and 290 teachers ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan branş öğretmenlerinin iş ve okul yöneticileriyle ilişkilerinden kaynaklanan stres düzeylerine ilişkin görüşleri
Bilek, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 2001)Birey üzerinde olumlu ve olumsuz sonuçlara neden olan stres, genellikle kişide sıkıntı yaratan olaylar karşısında yaşanan tepki süreci olarak tanımlanmaktadır. Birey yaşamını sürdürürken yaşadığı sorunlar nedeniyle psikolojik, ... -
Ortaöğretim kurumlarında görevli okul müdürlerinin öğretmenleri ödüllendirmelerine ilişkin okul müdürleri ve öğretmenlerin görüşleri
Demirkazık, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 2003)Ortaögretim kurumlarında ögretmenlerin denetlenmesi, değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesi çalışmaları her yıl Aralık ayında düzenlenen sicil raporları ile gerçekleştirilmektedir. Sicil raporlarının düzenlenmesinden birinci ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ayduğ, Damla (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretim Etkinliklerine İlişkin Müfettiş ve Öğretmenlerin Görüşleri
Karacan, Fadime; Ağaoğlu, Esmahan (2004)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görevli sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmen görüşleri ile ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kara, Hilal (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşleri
Oktaylar, Alper (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu görüşlerinde mesleki kıdeme göre fark olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Öğretmenlerin mesleki kimlik algıları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı; Kavrayıcı, Ceyhun (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada öğretmenlerin öğretmen kimliği ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden keşfedici sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Gençoğlan, Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin öğrencileri sınıf yönetimine katılmaya teşvik etme düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak öğrenci ... -
A paradigm shift in distance education: Web 2.0 and social software
Kesim, Eren; Ağaoğlu, Esmahan (2007)The term of "new technological paradigm" is become an indispensable concept for all educational organizations. Consequently there is a growing necessity to describe what the term technological paradigm is. With the gaining ... -
The reflection of the learning organization concept to school of education
Ağaoğlu, Esmahan (2006)[No abstract available] -
Sanal sınıf yönetimi sürecinde görev alacak öğretim elemanlarının eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
Kaya, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bilişim teknolojilerinin ucuzlaması ve yaygınlaşması sonucunda hızlanan bilgi akışı zaman, mekân, mesafe algılarını değiştirmiştir. Diğer yandan, hızla artan nüfus ve ekonomik koşullar nedeniyle eğitim sistemine olan talep ... -
Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri ile istenmeyen davranışları önleme yöntemleri
Sayın, Nükhet (Anadolu Üniversitesi, 2001)Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmeni ve sınıftaki diğer öğrencileri olumsuz olarak etkileyen, öğrenme ve öğretimin gerçekleşmesine engel olan, öğretmenin zaman ve enerjisinin çoğunu bu davranışlarla ilgilenmek ... -
Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin bir boyutu olan öğretim sürecindeki etkinliklerine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerinin görüşleri
Karacan, Fadime (Anadolu Üniversitesi, 2001)Okul değişkeninin en önemli öğesi öğretmenlerdir. Çünkü etkili bir sınıf yönetimi için, gerekli olan eğitim süreçlerinin düzenlenmesinden ve yürütülmesinden öğretmenler sorumludur. İyi bir sınıf yönetimi için, öğretmenlerden ... -
Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşleri : (Balıkesir ili örneği)
Alcı, Cahit (Anadolu Üniversitesi, 2003)Öğrenme-öğretme ortamının fiziksel olarak düzenlenmesi, etkili bir sınıf yönetiminin gerçekleşmesinde önemli bir boyuttur. Sınıftaki fiziksel değişkenlerin düzenlenmesi öğretmenin görevidir. Öğrenme ortamının sevimli ve ...