Sınıf yönetimini etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmen ve öğrencilerin görüşleri : (Balıkesir ili örneği)
Özet
Öğrenme-öğretme ortamının fiziksel olarak düzenlenmesi, etkili bir sınıf yönetiminin gerçekleşmesinde önemli bir boyuttur. Sınıftaki fiziksel değişkenlerin düzenlenmesi öğretmenin görevidir. Öğrenme ortamının sevimli ve üretken olabilmesi için sınıftaki; ısı, ışık, renk, oturma düzeni, öğrenci sayısı, görünüm v.b. gibi fiziksel değişkenlerin eldeki olanaklar ölçüsünde güdüleyici, öğretici ve ilgi çekici bir biçimde düzenlenmesi yapılan öğretimin kalitesini artıracaktır. Bu araştırmanın amacı, resmi genel liselerde görev yapan öğretmenlerle, bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin, öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin görüşleri ile öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında fark olup olmadığını belirlemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu betimsel araştırmanın çalışma evrenini Balıkesir İl merkezinde yer alan resmi genel liselerde görev yapan 416 öğretmen ile bu okullarda lise II'nci sınıfta öğrenim gören 487 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma için gerekli olan veriler, bu araştırma için geliştirilen 32 maddeden oluşan anketin öğrencilere ve de öğretmenlere uygulanması sonucu elde edilmiştir. Toplanan verilerin bilgisayar ortamında 'SPSS 7.0 for Windows' paket programı ile istatistik çözümlemeleri yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve t testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlere ilişkin öğretmenler ile öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin öğretmenlere göre, sınıfın fiziksel değişkenlerini öğrenme-öğretme ortamında daha etkili buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak okul yöneticileri ve denetçilere; okullardaki öğrenme-öğretme ortamını etkileyen fiziksel değişkenlerin mevcut durumunu belirleyerek, iyileştirme çalışmaları yapmaları, görevli personeli yönlendirmeleri, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerini dikkate almaları önerilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3281
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]