Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 315, listelenen: 1-20
-
5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin öğrencilere kazandırılması sürecinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki değerleri kazanma durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki değerleri kazanma düzeylerini ve değerleri kazanma düzeylerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu doğrultuda verilerin toplanmasında nitel ve ... -
8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına ... -
Açık ve örgün eğitim sosyal bilgiler ders kitapları ve öğretim programında somut olmayan kültürel miras ögelerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bilim ve teknolojide yaşanan gelişmelerle toplumlar ekonomik, kültürel ve sosyal açıdan hızlı bir değişime girmektedir. Bu değişim, toplumların kendilerine özgü oluşturdukları maddi ve maddi olmayan kültürel miraslarını ... -
Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin televizyon ders programlarını izleme etkinliklerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, 'Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin, Açıköğretim Fakültesi tarafından hazırlanan televizyon eğitim programlarını izleme öncesi, izleme sonrası ve izleme sonrasındaki gerçekleştirdikleri etkinlikler nelerdir?' ... -
Aile eğitiminin işitme engelli çocukların ailelerinin beklentileri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın genel amacı, işitme engelli bireyin anne-babasının kendilerine verilen aile eğitiminden beklentileri yönünde fayda sağlayıp sağlamadığını ortaya çıkarmaktır. Bunun için, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, İşitme ... -
Alt özel sınıf öğretmenlerinin durum ve sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmanın amacı 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde eğitilebilir geri zekalı çocukların devam ettikleri alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenlerin mevcut durum ve sorunlarının saptanmasıdır. Araştırma ... -
Alt özel sınıflara devam eden 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ilkokuma durumunun belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırma Bursa il merkezinde 4. ve 5. sınıfa devam eden alt özel sınıf öğrencilerinin, EGZÇ ilkokul programında yer alan Türkçe dersi ilkokuma boyutunu gerçekleştirme durumlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Durum ... -
Alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların mezuniyet sonrası durumlarının saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların (EGZÇ) ilkokul sonrası durumlarının saptanmasıdır. Eskişehir ili ... -
Altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki kavramları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Eskişehir ve Ankara Sağırlar Okulu ile Anadolu Üniversitesi İşitmeEngelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkeziyle (İÇEM), Ankara ve Eskişehir Sağırlar Okulu'na devam eden altı-sekiz yaş işitme engelli öğrencilerin toplama işlemine hazırlıktaki ... -
Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde toplam kalite yönetimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin okullarında uyguladıkları toplam kalite yönetimi hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Tarama modelinde desenlenen ... -
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde yürütülen EYTEPE yüksek lisans programının e-öğrenme açısından değerlendirilmesi ve ekonomik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada öğretmenlerin ve yöneticilerin Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi alanında e-öğrenme yöntemi kullanılarak yüksek lisans yapmalarına olanak sağlayan "EYTEPE e-öğrenme platformu" oluşturulmuştur. ... -
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunu okulöncesi eğitim öğretmenlerinin uygulamalarında proje yaklaşımını kullanmalarına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönem çocukların ilgi, alışkanlık, tavır ve davranışlarının şekillenmeye başladığı, kişilik yapılarının temellerinin atıldığı bir dönemdir. Bu dönemde verilene ğitim çocukların ileriki yaşamlarını etkileyeceğinden, ... -
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi zihin engellilerin öğretmenliği programı'nın içerik ögesinin mezun görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de zihin engellilere yönelik öğretmen yetiştiren üç programdan biri olan Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı'nın içerik ögesini mezun görüşlerine ... -
Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek ve iyileştirmeye yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırma, genel tarama modelinde ... -
Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'ndaki öğretme -öğrenme süreçlerinin çağdaş eğitim teknolojisi açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek- okulu'nda uygulanan öğretme-öğrenme süreçlerini çağdaş eğitim tek- nolojisi anlayış ve ilkeleri açısından değerlendirmek ve bu süreç- lerin geliştirilmesine katkıda ... -
Ankara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu öğrencilerinin iş eğitimine yönelik tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Zihinsel engelliler, zihinsel işlevlerdeki gerilik nedeniyle normal eğitim olanaklarından yararlanamayan çocuklardır. Günümüzde bu çucuklara okulöncesi, ilkokul, ilkokul sonrası eğitim düzenlemeleriyle eğitim olanağı ... -
Askerlik eğitiminin gençlerin ruhsal durumlarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırma, askeri eğitimin, gençlerin sahip oldukları soma- tizasyon, obsesif-kompulsif, kişilerarası duyarlık, depresyon, kaygı, öfke, fobik anksiyete, paranoid düşünce ve psikotizm olarak adlandı- rılan psikolojik ... -
Bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmenlerin ve okul müdürlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Demokrasi kültürünün yerleşmesi ancak demokratik tutum ve davranışları içselleştirmiş ve günlük yaşamında demokratik ilkeleri işe koşan bireylerle mümkündür. Çocuğun doğumu ile başlayarak ailede kazandırılması gereken ... -
Bağımsız anaokulu öğretmenlerinin dış mekan oyun alanlarına ve uygulamalarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı öğretmen görüşlerine dayalı olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız resmi anaokullarında yer alan dış mekân oyun alanlarının okul öncesi öğretmenleri tarafından kullanımı, kullanımı etkileyen ...