Aile eğitiminin işitme engelli çocukların ailelerinin beklentileri üzerine etkisi
Özet
Araştırmanın genel amacı, işitme engelli bireyin anne-babasının kendilerine verilen aile eğitiminden beklentileri yönünde fayda sağlayıp sağlamadığını ortaya çıkarmaktır. Bunun için, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne (İÇEM) gündüzlü devam eden öğrencilerin aileleri arasından yansız olarak seçilen 32 anne ve 32 baba olmak üzere toplam 64 denek, araştırmanın örneklen kümesini oluşturmuştur. Çalışmada deneklerin aile eğitimi öncesindeki ve sonrasındaki beklentileri arasındaki farklılığı göstermek için bir anket hazırlanmıştır. Anketin hazırlanıp geliştirilmesinde öncelikle araştırmacının aile eğitimi uygulamaları sırasındaki deneyinlerinden ve hizmet içi eğitim seminerlerinden edinilen bilgilerden faydalanılmıştır. Bu anket iki kısımdan oluşmuştur. Anne-babaların, işitme cihazından, kendilerine ve çocuklarına verilen eğitimden, eğitimci ve çevreden, çocuklarının dil gelişiminden beklentilerindeki farklılığı ortaya koyarken, hazırlanan anketin sorularını oluşturmak için; - Her bir amaç tek tek ele alınıp, bununla ilgili en az 6, ençok 24 yargı cümlesi hazırlanmıştır. - Bu cümleler tekrar gözden geçirilerek, uzman bir kişiye danışılmış, gereksiz görülen cümleler çıkartılarak, cümle sayısı 50 ile sınırlandırımıştır. - Ailelere bir ön test uygulanmamıştır. - Bu 50 yargı cümlesi, anketin birinci kısmını oluşturmuş ve ailelerden bunları cevaplandırırken şimdiki bilgilerine dayanmaları istenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3162
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]