Ankara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu öğrencilerinin iş eğitimine yönelik tutumları
Özet
Zihinsel engelliler, zihinsel işlevlerdeki gerilik nedeniyle normal eğitim olanaklarından yararlanamayan çocuklardır. Günümüzde bu çucuklara okulöncesi, ilkokul, ilkokul sonrası eğitim düzenlemeleriyle eğitim olanağı sağlanmaktadır. İlkokul sonrası eğitim Eğitilebilir Çocuklar İş Okulları şeklinde düzenlenmektedir. Bu okullarda eğitilebilir geri zekalılara yönelik iş eğitimi programları uygulanmaktadır. Bu araştırmada Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu'na devam eden öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ve bu tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Durum saptama niteliğinde olan araştırma, Ankara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu hazırlık sınıfı öğrencileri ve geliştirilen tutum ölçeği ile sınırlanmıştır. Araştırmanın başlıca bulguları şunlardır; 1. Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu'na devam eden öğrencilerin okula, pekiştireçlere ve öğretim tekniklerine yönelik tutumları olumludur. Atelyelere yönelik, iş çalışması sırasındaki ve okul içindeki tutumları kararsızdır. 2. öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları; zeka bölümlerine, takvim yaşlarına ve cinsiyetlerine göre farklılaşmaktadır. 3. Öğrencilerin ev ekonomisi dersinde yaptıkları işlerdeki iş performansları iyi düzeyde, ağaçişleri dersinde yaptıkları işlerdeki iş performansları orta düzeydedir. 4. Öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ile ev ekonomisi iş performans düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ile ağaçişleri iş performans düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3191
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]