Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzsoy, Yahya, 1926-1996
dc.contributor.authorCavkaytar, Atilla
dc.date.accessioned2015-07-15T16:46:58Z
dc.date.available2015-07-15T16:46:58Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3191
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12314en_US
dc.description.abstractZihinsel engelliler, zihinsel işlevlerdeki gerilik nedeniyle normal eğitim olanaklarından yararlanamayan çocuklardır. Günümüzde bu çucuklara okulöncesi, ilkokul, ilkokul sonrası eğitim düzenlemeleriyle eğitim olanağı sağlanmaktadır. İlkokul sonrası eğitim Eğitilebilir Çocuklar İş Okulları şeklinde düzenlenmektedir. Bu okullarda eğitilebilir geri zekalılara yönelik iş eğitimi programları uygulanmaktadır. Bu araştırmada Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu'na devam eden öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ve bu tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Durum saptama niteliğinde olan araştırma, Ankara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu hazırlık sınıfı öğrencileri ve geliştirilen tutum ölçeği ile sınırlanmıştır. Araştırmanın başlıca bulguları şunlardır; 1. Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu'na devam eden öğrencilerin okula, pekiştireçlere ve öğretim tekniklerine yönelik tutumları olumludur. Atelyelere yönelik, iş çalışması sırasındaki ve okul içindeki tutumları kararsızdır. 2. öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları; zeka bölümlerine, takvim yaşlarına ve cinsiyetlerine göre farklılaşmaktadır. 3. Öğrencilerin ev ekonomisi dersinde yaptıkları işlerdeki iş performansları iyi düzeyde, ağaçişleri dersinde yaptıkları işlerdeki iş performansları orta düzeydedir. 4. Öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ile ev ekonomisi iş performans düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin iş eğitimine yönelik tutumları ile ağaçişleri iş performans düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleAnkara Eğitilebilir Çocuklar İş Okulu öğrencilerinin iş eğitimine yönelik tutumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 103 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster