Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımına ilişkin görüşleri
Özet
Bu araştırmanın temel amacı, Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek ve iyileştirmeye yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırma, genel tarama modelinde yürütülmüştür. Bilgi toplama sürecinde belge tarama ve bilgi toplama aracı kullanılmıştır. Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen bilgi toplama aracı, öğretim elemanlarına yönelik bilgilerin yer aldığı anket tipi ve beş dereceli hazırlanan 17 maddeli ölçek tipi sorudan oluşmaktadır. Hazırlanan bilgi toplama aracı örneklemde yer alan fakülte ve yüksekokullardaki 190 öğretim elemanına uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemelerinde merkezi dağılım ve değişkenlik ölçülerinin yanısıra, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Sonuçlar, öğretim elemanlarının bilgisayar ve Internet'i kullandığını ve en öncelikli kullanımının araştırma ve iletişim amaçlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretim elemanlarının Internet'in öğretim amaçlı kullanımında az deneyimli bir kitle olduğu gözlenmektedir. Öğretim elemanlarının Internet' i varolan dersleri açısından tamamlayıcı bir ortam olarak gördüğü, materyal yayınlamak ve öğrenenlerle iletişim kurmayı gelecek planlarında yer verdikleri görülmüştür. Ancak Internet üzerinden tümüyle bir dersi gerçekleştirmeye sıcak bakmadıkları ya da kendilerini yeterli bulmadıkları görülmektedir. Internet'in öğretim amaçlı kullanımı konusunda deneyimi olan öğretim elemanları, deneyimsiz olanlara oranla içerik geliştirme etkinliği dışında tüm etkinliklere gelecek ile ilgili planlarında daha az yer vermektedir. Öğretim elemanları Internet ile etkili bir eğitim yapılabileceğine ve gelecekteki eğitim şeklinin çevrimiçi eğitim olacağına inanmaktadırlar. Öğretim elemanları Internet'in öğretim amaçlı kullanımında engel olarak öğreticilerin zaman sorunlarının yanı sıra öğrenenlerin beceri ve kaynak sorunlarını görmektedirler. Öğretim elemanları Internet'i öğretim amaçlı kullanma konusunda eğitim isteminde bulunurken eğitimin hem yüzyüze hem de Internet'ten yapılmasını yeğlemektedirler.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3342
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]