Alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların mezuniyet sonrası durumlarının saptanması
Özet
Araştırmanın amacı, Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların (EGZÇ) ilkokul sonrası durumlarının saptanmasıdır. Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıfları bitiren EGZÇ sayısı 135'dir. Bu çocukların tamamı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma okula ilişkin veriler ilkokul ve ortaokul kayıtlarından, çocuğun iş edinme ve evdeki durumlarına ilişkin veriler de Aile Görüşme Formu aracılığı ile çocukların anne ya da babasından elde edilmiştir. Toplanan veriler araçtırmanın sorularını yanıtlayacak şekilde çizelgelerde verilmiştir. Araştırma bulguları frekans ve yüzde olarak ifade edilmiştir. Araştırma amacına bağlı olarak yanıtlanan sorular sonunda şu bulgular elde edilmiştir. 1. Alt özel sınıfları bitiren 135 EGZÇ'den % 22.96'sı ortaokula kayıt olmuştur. Ortaokula kayıt olanların % 20'si kız, % 25 'i erkektir. Ortaokula kayıt olan 29 EGZÇ'dan 9'u araştırmanın yapıldığı Nisan-Mayıs 1986 tarihinde öğrenimlerini sürdürmektedir. Okuldan ayrılan 20 EGZÇ'un % 65.00' i 1. sınıftan, % 35.00'i ise 2. sınıftan ayrılmıştır. Araştırmanın yapıldığı tarihte, ortaokulda öğrenimini sürdüren 9 EGZÇ'dan 5'i orta 1, 3'ü orta 2, 1'i orta 3. sınıfta öğrenim görmektedir. Ortaokulda öğrenimini sürdüren EGZÇ'dan 2'sinin hiç sene kaybı olmamış, 5'i 1 yıl kaybetmiş. 2'si 2 yıl kaybetmiş olup halen beklemeli durumdadır. 2. Alt özel sınıfları bitiren 135 EGZÇ'dan % 31.11'i ilkokul sonrası bir iş edinmiştir. İş edinenlerin oranı kızlarda % 14.55 iken, erkeklerde % 42.50'dir. Bu çocukların ilk girdikleri işler sırasıyla, tamirci çıraklığı, garson yardımcılığı, berber çıraklığı gibi yarı beceri gerektiren işler olmaktadır. Bunların yaklaşık 3/4'ü halen aynı iş yada bir başka işte çalışmalarını sürdürmektedir. 1/4'ü ise işinden ayrılmış ve halen herhangi bir işte çalışmamaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3166
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]