Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEripek, Süleyman
dc.contributor.authorRüya, Nurten
dc.date.accessioned2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.available2015-06-30T10:54:09Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3166
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6249en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların (EGZÇ) ilkokul sonrası durumlarının saptanmasıdır. Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıfları bitiren EGZÇ sayısı 135'dir. Bu çocukların tamamı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma okula ilişkin veriler ilkokul ve ortaokul kayıtlarından, çocuğun iş edinme ve evdeki durumlarına ilişkin veriler de Aile Görüşme Formu aracılığı ile çocukların anne ya da babasından elde edilmiştir. Toplanan veriler araçtırmanın sorularını yanıtlayacak şekilde çizelgelerde verilmiştir. Araştırma bulguları frekans ve yüzde olarak ifade edilmiştir. Araştırma amacına bağlı olarak yanıtlanan sorular sonunda şu bulgular elde edilmiştir. 1. Alt özel sınıfları bitiren 135 EGZÇ'den % 22.96'sı ortaokula kayıt olmuştur. Ortaokula kayıt olanların % 20'si kız, % 25 'i erkektir. Ortaokula kayıt olan 29 EGZÇ'dan 9'u araştırmanın yapıldığı Nisan-Mayıs 1986 tarihinde öğrenimlerini sürdürmektedir. Okuldan ayrılan 20 EGZÇ'un % 65.00' i 1. sınıftan, % 35.00'i ise 2. sınıftan ayrılmıştır. Araştırmanın yapıldığı tarihte, ortaokulda öğrenimini sürdüren 9 EGZÇ'dan 5'i orta 1, 3'ü orta 2, 1'i orta 3. sınıfta öğrenim görmektedir. Ortaokulda öğrenimini sürdüren EGZÇ'dan 2'sinin hiç sene kaybı olmamış, 5'i 1 yıl kaybetmiş. 2'si 2 yıl kaybetmiş olup halen beklemeli durumdadır. 2. Alt özel sınıfları bitiren 135 EGZÇ'dan % 31.11'i ilkokul sonrası bir iş edinmiştir. İş edinenlerin oranı kızlarda % 14.55 iken, erkeklerde % 42.50'dir. Bu çocukların ilk girdikleri işler sırasıyla, tamirci çıraklığı, garson yardımcılığı, berber çıraklığı gibi yarı beceri gerektiren işler olmaktadır. Bunların yaklaşık 3/4'ü halen aynı iş yada bir başka işte çalışmalarını sürdürmektedir. 1/4'ü ise işinden ayrılmış ve halen herhangi bir işte çalışmamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectMezuniyet, Zihinsel özürlü çocuklardaen_US
dc.titleAlt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların mezuniyet sonrası durumlarının saptanmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 53 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster