Yazar "Özdaş, Aynur" için listeleme
-
Aşırı regüler fonksiyon uzaylarında izometriler
Özdaş, Aynur (Eskişehir Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi, 1981)X yerel kompakt hausdorff uzayı ise X üzerinde sonsuzda sıfır olan tüm sürekli kompleks değerli fonksiyonların uzayı Co(X) ile gösterilmektedir. Eğer X kompakt uzay ise Co(X) gösterimi yerine C(X) kullanılmaktadır. Co(X) ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerdeki simetri doğrularını cabri geometri yazılımı yardımıyla nasıl belirliyorlar?
Yavuzsoy, Köse Nilüfer; Özdaş, Aynur (2009)Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri yazılımı yardımıyla çeşitli geometrik şekillerdeki simetri doğrusu/doğrularını nasıl belirlediklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı cabri geometriyle simetriyi anlamlandırma larının belirlenmesi : bir eylem araştırması
Köse, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri programı yardımıyla simetri kavramını anlamlandırmalarını incelemektir. Araştırma, öğrencilerin simetri kavramını Cabri Geometri programı ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerde karşılaştırma ve sıralama yapmayı gerektiren problemlerin çözümlerinde kullandıkları temsiller
Kılıç, Çiğdem; Özdaş, Aynur (2010)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin, kesirlerde karşılaştırma ve sıralama yapmayı gerektiren problemlerin çözümleri sırasında, ne tür temsil kullandıkları ve bu kullandıkları temsillerle ilgili ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Süsleme Etkinliklerindeki van Hiele Geometrik Düşünce Düzeylerinin Belirlenmesi
Bu araştırma, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin süsleme konusundaki van Hiele geometrik düşünce düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Eskişehir il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun 5. sınıfına ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel problemlerin çözümlerinde kullandıkları temsiller
Kılıç, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2009)İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözme sürecinde kullandıkları temsillerin belirlenmesinin amaçlandığı bu araştırmanın verilerinin toplanmasında, çözümlenmesinde ve yorumlanmasında nitel araştırma ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntülere ilişkin anlama ve kavrama biçimlerinin belirlenmesi
Tanışlı, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntülere ilişkin anlama ve kavrama biçimlerinin belirlenmesidir. Araştırmada verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi ... -
İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntüleri genellemede kullandıkları stratejiler
Tanışlı, Dilek; Özdaş, Aynur (2009)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin örüntüleri genellemede kullandıkları stratejilerinin belirlenmesidir. Araştırmanın uygulaması yüksek, orta ve düşük başarı düzeyine sahip toplam 12 öğrenci ... -
Öğrencilerin limit kavramına yönelik kavram imajları ve kavram tanımları
Anadolu Üniversitesi; Kabael, Tangül; Barak, Başak; Özdaş, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Limit, güçlü bir matematiksel düşünme becerisi gerektiren, öğrencilerin öğrenmede zorlandıkları bir kavramdır. Öğrencilerde limit kavramına yönelik, kavram imajlarının ve kavram tanımlarının araştırılmasının, limit ... -
The Strategies of Using the Generalizing Patterns of the Primary School 5(th) Grade Students
Tanışlı, Dilek; Özdaş, Aynur (EDAM, 2009)The main purpose of this study is to determine the strategies of using the generalizing patterns of the primary fifth grade students. The practice of this research is conducted on twelve students, which have high, middle ...