İlköğretim 5. sınıf öğrencileri geometrik şekillerdeki simetri doğrularını cabri geometri yazılımı yardımıyla nasıl belirliyorlar?
Özet
Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri yazılımı yardımıyla çeşitli geometrik şekillerdeki simetri doğrusu/doğrularını nasıl belirlediklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiş ve altı ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler haftalık video kayıtları, klinik görüşmeler, çalışma yaprakları ve günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin düzlemsel şekillerdeki simetri doğrularını Cabri Geometri yardımıyla belirlerken, simetri doğrusunun şekilde oluşturduğu parçaların eşliğine, yansımasına, görsel olarak doğru boyunca katlandığında parçaların çakışmasına ve verilen şekillerin kenar uzunluklarının/açı ölçümlerinin eşit olmasına odaklandıkları görülmüştür. The aim of this study was to investigate the way that the fifth grade students define line of symmetry in various geometrical shapes using Cabri Geometry software. The study was designed as an action research and six fifth grade primary school students participated. The data was collected through video recordings of weekly teaching periods, clinical interviews, worksheets and diaries. Consequently, it was observed that when the shapes were fold visually by students along the line and the equality of the edge length/ angle measurements of the given shapes by using Cabri software the students mostly focused on the equality of pieces shaped by lines of symmetry, its reflection, the collision of the pieces.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
8Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBd09ETXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/14520
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]