Yazar "Ülsever, Şeyda" için listeleme
-
The in fluence of bilingual (English-Turkish) and monolingual (English-English) glosses on incidental vocabulary learning through reading
Yücel Spahiu, Esen (Anadolu Üniversitesi, 2000)Yaygın olarak kullanılan birkaç bin kelimenin dışında imla ve kelime bilgisinin en verimli şekilde, okuma yoluyla rastlantısal olarak geliştiği, hem birinci dilde, hem de yabancı dilde yapılan çalışmalar sonucunda ... -
Markedness theory in the acquisition order of dative alternation by Turkish adult learners of English = İngilizce öğrenen yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'de dolaylı nesnenin tümce içindeki sıralamasını edinmesinde belirtilik kavramı
Öz, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde Evrensel Dilbilgisi (Universal Grammar) kuramı ikinci dil edinimi alanında önemli teorik ve uygulamalı incelemelere yol açtı. İkinci dil edinimi alanındaki çalışmalara göre Evrensel Dilbilgisi kuramının yetişkinlerin ... -
A needs analysis for Anadolu University Civil Aviation students' ESP courses
Pişiren, Hülya (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma Anadolu Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksek Okulu öğrencilerinin havacılık İngilizcesi'nde dil ihtiyaçlarını belirlemek üzere yapılmıştır. Birinci bölümde konuya giriş yapılarak sorun çalışmanın amacı varsayımları ... -
A needs analysis for the students of economics, business managements and finance departments ESP courses at Afyon Kocatepe University
Ertit, Abdullah (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada; Afyon Kocatepe Üniversitesi'ndeki İşletme, İktisat ve Maliye bölümleri öğrencilerinin özel alanlarındaki dil ihtiyaçlarının belirlenmesi amaç edinilmiştir. Birinci bölümde konuya giriş yapılarak, sorun, ... -
Raising EFL learners' awareness of verb-noun collocations through chunking to extend their knowledge of familiar nouns
Gençer, B. Bora (Anadolu Üniversitesi, 2004)İngilizce'de kelime dağarcığı ile ilgili yapılan araştırmalar, verimli iletişim için daha geniş kelime bilgisinin gerekli olduğunun kabul edilmeye başlanmasıyla birlikte son zamanlarda oldukça artmıştır. Gerçek dil kullanım ... -
A study of teaching writing through reading to low level prep-school students
Özçelik, Mete (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışmada, yazılı anlatım çalışmaları öncesinde kullanılan okuma parçalarının yazılı anlatım becerisini etkileyip etkilemediğini ve bu etkinliğin yazılı anlatım becerisi içindeki beş alt beceriyi- içerik, kompozisyon ... -
A study on the communication strategies used by field dependent and independent Turkish EFL learners to express lexical meaning
Dikdere, Mine (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bazı öğrencilerin ikinci/yabancı dil edinim ve öğreniminde diğerlerinden daha başarılı olduğu gerçeği, araştırmacıları ikinci dil ediniminde başarı göstergeleri olarak bireysel özelliklerin araştırılmasına yöneltmiştir. ... -
A study on three basic prepositions in English in therms of error analysis
Alpsoy, Şahinde Gülnur (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışma İngiliz Dili Öğretimi Bölümü'nde eğitim gören Türk öğrencilerin İngilizdeki üç temel edat; at, in ve on'un kullanımında yaptıkları hataları bulmak üzere düzenlenmiştir. Bu amaçla Uludağ Üniversitesi Eğitim ... -
Types of Turkish ELF students' errors in writing exams and their variation across the proficiency levels
Çalışkan, Nurettin (Anadolu Üniversitesi, 2001)Yabancı dil öğretiminde sözlü ve yazılı anlatım iki farklı işlevi yerine getirir. Her iki beceri de yabancı dil öğrenmenin araçlarını hem de o belirli dili öğrenmenin amacını oluşturmaktadır. Uygulamalı dilbilimin bir ... -
Using video film segments in reading classes to improve low level prep-school students' comprehension
Avcı, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, videonun görsel yardım aracı olarak kullanılmasının İngilizce bir materyali okuyup anlama becerisi gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1997-1998 öğretim yılı Güz döneminde Anadolu ...