A study of teaching writing through reading to low level prep-school students
Özet
Bu çalışmada, yazılı anlatım çalışmaları öncesinde kullanılan okuma parçalarının yazılı anlatım becerisini etkileyip etkilemediğini ve bu etkinliğin yazılı anlatım becerisi içindeki beş alt beceriyi- içerik, kompozisyon planı, sözcük dağarcığı, dilin kullanımı, yazım kuralları ve noktalama işaretleri- hangi düzeyde etkilediğini belirleyebilmek için, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Hazırlık sınıfından 10 öğrenci deney ve 10 öğrenci kontrol grubu olmak üzere 20 öğrenci seçilmiş ve çaşışmada verileri elde etmek ve karşılaştırmak için ön test ve son test olmak üzere iki kompozisyon konusu kullanılmıştır. Çalışma süresince deney grubu ile yapılan çalışmalarda kompozisyon konusu verilmeden önce konu ile ilgili okuma parçaları verilmiş ve bunlar üzerinde tartışılmıştır. Kontrol grubuna ise yalnızca kompozisyon konusu verilmiş ve yazmaları istenmiştir. ''The ESL Composition Profile'' (Hughey, 1983: 140) kullanılarak elde edilen veriler iki grup arasında farklılık olup olmadığını belirleyebilmek için t-test ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarında gruplara göre uygulanan yöntemin farklılığından iki grup arasında toplam not ve alt beceri notlarında belirli farklılıklar gözlenmiştir. Toplam notu oluşturan alt beceri notlarında iki grup arasında ve grupların kendi içlerinde içeriğin sunulmasında yazılı anlatım çalışmaları öncesinde kullanılan okuma parçalarının notları belirli bir şekilde arttırdığı gözlenmiştir. Her iki grup kendi içinde incelendiğinde yazım kurallarının doğru ve noktalama işaretlerini yerinde kullanabilme becerisi dışında diğer tüm yazılı anlatım becerilerinde yazılı anlatım öncesinde kullanılan okuma parçalarının öğrencilerin notlarını belirli bir şekilde arttırdığını, bu çalışma sonuçları açık bir şekilde göstermektedir. Sonuç olarak, yazılı anlatım çalışmaları öncesinde kullanılan konu ile ilgili oluma parçalarının yazılı anlatım becerisini olumlu yönde etkilediği ve bu yöntemin kullanılması halinde öğrencilerin daha başarılı olacağı söylenebilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4077
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]