Yüksek Lisans
Recent Submissions
-
The use of quizlet in teaching vocabulary to 9th grade EFL students = 9. sınıf İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde quızlet uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Son yıllarda, eğitim alanında dijital yerlilerin ihtiyaçlarını karşılamak için dijital ve çevrimiçi kelime kartları gibi çok sayıda yenilikçi araç ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bu çalışmada, dijital kelime kartı aracı ... -
The effect of game-based activities on EFL vocabulary learning
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Oyun tabanlı sözcük öğreniminin önemini gösteren çok çeşitli çalışma yapılmış olmakla birlikte bunların çoğu dijital oyunlardan oluşmaktadır. Bu araştırma, üç farklı dijital olmayan kelime kartı oyununun, Türkiye'deki bir ... -
A mixed-methods study on foreign language teaching anxiety among Turkish EFL teachers
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, farklı okul bağlamlarında İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin yabancı dil öğretimi kaygısı (YTÖK) düzeylerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca YTÖK ile cinsiyet, deneyim yılı, ... -
Using the automated writing evaluation system in efl context : the efficiency of the system and the views of the students and teachers
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğretmenlerin iş yüklerini azaltmalarını ve öğrencilere anında geri bildirim sağlamalarını sağlamak için yazılanları puanlayan ve anında geri bildirim sağlayan otomatik yazma becerisi değerlendirme (OYBD) araçları ... -
Emergency remote teaching and learning behind the screen : a case study on the perspectives of freshman ELT students and their instructors
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Koronavirüs salgınını kontrol altına almak için getirilen kısıtlamalar, tüm eğitsel faaliyetlerin çevrimiçi ortama taşınmasına neden olmuş ve eğitim dünyası daha önce görülmemiş değişimlere maruz kalmıştır. Bu çalışma, ... -
An investigation of pre-service english teachers' digital nativity, technology acceptance, and attitudes about technology use in the classroom
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının dijital yerliliklerini, teknoloji kabullerini ve dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımına karşı tutumlarını araştırmayı ve dijital yerlilik ile teknoloji kabulü ... -
L'anxiete chez les futurs enseignants de FLE en Turquie face a leur avenir : Une etude mixte explicative aupres d'etudiants de Facultes de Pedagogie
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmamızın amacı da Türkiye'deki eğitim fakültelerin öğrenim görmekte olan Fransızca öğretmen adaylarının söz konusu durum karşısında atanamama kaygı düzeylerini belirlemek, kaygılarının kaynaklarını ortaya çıkarmak, ... -
Lexical bundles in learner writing : an analysis of English argumentative essays of Turkish and Kazakhstani ELT students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Son dönem araştırmaları tekrarlanan çok kelimeli ifadelerin veya sözcük öbeklerinin etkin kullanımının yazılı ve sözlü akademik söylemin oluşturulmasında önemli rol aldığını göstermişlerdir. Bununla birlikte, literatürde ... -
Freshman ELT students' oral communication strategies, foreign language speaking anxiety and perceived communication apprehension in oral communication skills course
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Sözlü İletişim Becerileri dersinde yaşadığı yabancı dil konuşma kaygısı ve iletişim kaygısının seviyesini bulmayı ve kullandıkları sözlü iletişim stratejilerini ... -
Die Sprachlichen Fertigkeiten im Deutsch Schülerbuch A1.1 : eine Lehrwerkanalyse
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu tezde ortaöğretimde kullanılan Almanca A1.1 düzeyi “Deutsch Schülerbuch A.1.1 für Gymnasien” isimli ders kitabının dört temel dil becerisine nasıl yer verdiği incelenmektedir ve bu bağlamda dinleme, yazma, okuma ve ... -
Opinions des etudiants de premiere annee du departement de Français langue etrangere sur l'enseignement a distance : cas de L'Universite Anadolu
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ve öğretimde de yenilikler yer almaya başladı. Bu olgu, üretilen bilginin hızla yayıldığı bir dönemde gelişmeye başladı. Özellikle bilgisayar ve internetin evrimi eğitimi bu alana ... -
Die lehrbücher im Deutsch als fremdsprache : Eine korpusbasierte analyse der lexikalischen vielfalt
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Türkiye'de ve Almanya'da basılmış yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarındaki sözcüklerin sıklığının, türlerine göre dağılımının ortaya koyulmasını, sözcüklerin tanımlanmasını ve ders kitapları sözlüğüne ... -
Impact of delayed corrective feedback on Turkish EFL students' improvement in interactive tasks : a study with preparatory students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Konuşma becerisinin önem kazanmasıyla öğrencilerin performanslarına verilen geri dönüt bir gerekliliktir. Sözel düzeltici geri dönütün verileceği zaman ise tartışılmaktadır. Geciktirilmiş düzeltici geri dönütün kendi başına ... -
A study on the functions and sequential organizations of EFL teachers' gesture use in video mediated interaction : a conversation analytic approach
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi senkron video aracılı hazırlık okulundaki sınıf içi etkileşimlerinde kullandıkları jestlerin Konuşma Çözümlemesi (KÇ) yöntemiyle detaylı analizini amaçlamaktadır. Çalışmanın ... -
The effect of pronunciation on unplanned and planned speaking exam scores
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, parçalı ve parçalar üstü sesletim öğelerinin planlı ve plansız konuşma sınavlarındaki etkisini ölçmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla, bir karma araştırma yöntemi desenlendi. Araştırmanın nicel tarafı için, İngilizce ... -
L'apport des textes litteraires au developpement de la competence d'expression ecrite dans une classe de FLE
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Yabancı dil eğitimi tarihçesine bakıldığında edebi eserlere yıllar geçtikçe yabancı dil öğretiminde daha az yer verildiğini söylemek mümkündür. Yabancı dil öğrenimine duyulan ihtiyaç, önem arttıkça ve yabancı dil öğretim ... -
A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık ... -
L'effet du programme erasmus sur la sensibilite interculturelle des futurs enseignants de langue : usage du carnet de voyage
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı Erasmus değişim programının ve Gezi defterinin yabancı dil öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık gelişimlerine olan etkisini incelemek ve Yabancı Diller Eğitimi bölümü öğrencilerinin kültürlerarası ... -
Self determination theory : Turkish instructors' autonomy orientations in the school of foreign language context
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Okulunda çalışan, İngilizce öğretmenlerinin Özerklik Destekleme yönelimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Öğretmenlerin Özerklik Destekleme yönelimleri, bir motivasyon teorisi ... -
The effect of written peer feedback training on Turkish efl students' feedback types and writing performance
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Yazmada süreç odaklı yaklaşımın yükselmesi ile beraber akran dönütü popüler bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, yazılı akran dönütü eğitimi hakkında yeterli sayıda çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın odak ...