A mixed-methods study on the concept of teacher preparedness and perceptions on pre-service EFL teacher preparedness to teach
Özet
Açıklayıcı Araştırma Tasarımı, ile yürütülen mevcut araştırma, öğretmen hazırlığının araştırılması amacıyla yürütülen karma yöntemli bir çalışmadır. Çalışmanın nicel yönü, Öğretmeye Hazırlık Ölçeği aracılığıyla hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin hazırlık düzeylerine odaklanmaktadır. Anadolu Üniversitesi'nde öğrenim gören toplam 61 son sınıf Türk İngilizce öğretmeni adaylarına uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmanın nitel yönü 'hazır bulunuşluk’ kavramını ve hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin hazırlık düzeylerini etkileyen faktörleri araştırmayı amaçlamaktadır. Veriler, İngilizce öğretmen adayları ve fakülte öğretim görevlilerinde yarı yapılandırılmış görüşme oturumları yoluyla toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakat oturumları, 18 öğretmen adayı ve 8 öğretim görevlisi ilen çevrimiçi olarak gerçekleştirilmiştir. Nicel analiz, öğretmen adaylarının kendilerini İngilizce öğretmek için 'iyi hazırlanmış' olarak algıladıklarını göstermiştir. Hizmet öncesi öğretmenlerin algılanan hazırlığının uygulama/staj, öğretmen eğitimi programı, kişisel faktörler ve eğitim politikasından etkilendiği bulunmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28181Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]