A mixed-methods study on foreign language teaching anxiety among Turkish EFL teachers
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2022Yazar
Öztürk, Gökhan
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Akdeniz, Gülçin Yonca
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma, farklı okul bağlamlarında İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin yabancı dil öğretimi kaygısı (YTÖK) düzeylerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca YTÖK ile cinsiyet, deneyim yılı, eğitim geçmişi ve okul bağlamı gibi değişkenler arasındaki ilişkiyi de incelemektedir ve YTÖK'nın kaynaklarını ve YTÖK'nın üstesinden gelmek için benimsenen yöntemleri araştırmayı hedeflemektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, çalışmada paralel karma yöntem deseni benimsenmiş ve hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri izlenmiştir. 120 İngilizce öğretmeni Yabancı Dil Öğretimi Kaygı Ölçeği (Aydın ve Uştuk, 2020a) ve bir arka plan bilgi formu aracılığıyla yapılan nicel veri toplama sürecine katılmıştır. Veri analizi, bazı değişkenlerin katılımcıların genel YTÖK'sını etkilemediğini göstermektedir; ancak, okul bağlamının olumsuz değerlendirme korkularıyla bir ilgisi olduğu görülmektedir. Ek olarak elde edilen sonuçlara göre katılımcıların yaşadıkları yabancı dil kaygısının belirli bir dil becerisinin öğretimi, belirli bir dil yeterliliğine sahip öğrencilere öğretim, öğrenciler, içerik bilgisi, bilinmeyen durumlar ve hazırlıksızlık ile ilgili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, YTÖK ile başa çıkmak için derse hazırlıklı olma, öğrencilerle etkileşim ve alan bilgisi ile alakalı stratejiler ve derste zaman kazanmak amacıyla kullandıkları ve öğretmenlerin ders dışındaki hayatlarında kullandıkları bazı yöntemler keşfedilmiştir. Son olarak, çalışmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler ve paydaşlar için bazı pratik çıkarımlar önerilmekte ve gelecekteki araştırmalar için önerilerde bulunulmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27033Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]