Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Gökhan
dc.date.accessioned2023-01-18T06:18:55Z
dc.date.available2023-01-18T06:18:55Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/27033
dc.description.abstractBu çalışma, farklı okul bağlamlarında İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin yabancı dil öğretimi kaygısı (YTÖK) düzeylerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca YTÖK ile cinsiyet, deneyim yılı, eğitim geçmişi ve okul bağlamı gibi değişkenler arasındaki ilişkiyi de incelemektedir ve YTÖK'nın kaynaklarını ve YTÖK'nın üstesinden gelmek için benimsenen yöntemleri araştırmayı hedeflemektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, çalışmada paralel karma yöntem deseni benimsenmiş ve hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri izlenmiştir. 120 İngilizce öğretmeni Yabancı Dil Öğretimi Kaygı Ölçeği (Aydın ve Uştuk, 2020a) ve bir arka plan bilgi formu aracılığıyla yapılan nicel veri toplama sürecine katılmıştır. Veri analizi, bazı değişkenlerin katılımcıların genel YTÖK'sını etkilemediğini göstermektedir; ancak, okul bağlamının olumsuz değerlendirme korkularıyla bir ilgisi olduğu görülmektedir. Ek olarak elde edilen sonuçlara göre katılımcıların yaşadıkları yabancı dil kaygısının belirli bir dil becerisinin öğretimi, belirli bir dil yeterliliğine sahip öğrencilere öğretim, öğrenciler, içerik bilgisi, bilinmeyen durumlar ve hazırlıksızlık ile ilgili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, YTÖK ile başa çıkmak için derse hazırlıklı olma, öğrencilerle etkileşim ve alan bilgisi ile alakalı stratejiler ve derste zaman kazanmak amacıyla kullandıkları ve öğretmenlerin ders dışındaki hayatlarında kullandıkları bazı yöntemler keşfedilmiştir. Son olarak, çalışmada İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenler ve paydaşlar için bazı pratik çıkarımlar önerilmekte ve gelecekteki araştırmalar için önerilerde bulunulmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimi Kaygısıen_US
dc.subjectKarma Yöntemen_US
dc.titleA mixed-methods study on foreign language teaching anxiety among Turkish EFL teachersen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin yabancı dil öğretme kaygısı üzerine bir karma yöntem çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkdeniz, Gülçin Yonca


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster