L'anxiete chez les futurs enseignants de FLE en Turquie face a leur avenir : Une etude mixte explicative aupres d'etudiants de Facultes de Pedagogie
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Aslım Yetiş, Veda
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sarıyıldız, Aline
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Çalışmamızın amacı da Türkiye'deki eğitim fakültelerin öğrenim görmekte olan Fransızca öğretmen adaylarının söz konusu durum karşısında atanamama kaygı düzeylerini belirlemek, kaygılarının kaynaklarını ortaya çıkarmak, atanamama düşüncelerinin ne tür endişelere sebep olabileceğini, geleceğe karşı belirsizlik duygusu ve güvence yoksunluğu yaşayıp yaşamadıklarını anlamaktır. Ayrıca da çalışmada, söz konusu durumun akademik motivasyonları üzerindeki etkisi de irdelenecektir. Bu kapsamda karma yaklaşım desenlerinden açıklayıcı desen kullanılarak, Öğretmen Adayları Atanamama Kaygısı ölçeğiyle ve Türkçeye uyarlanan Akademik Motivasyon ölçeğiyle nicel veriler toplanılacak ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile nitel veriler toplanılacaktır. Araştırmamızın sonuçları Fransızca öğretmen adaylarının Devlet okullarına atanamama olasılıklarının yüksek olmasından dolayı yaşadıkları sorunları ortaya çıkartmak, yükseköğretimin ve Milli Eğitim Bakanlığının politikaları kapsamında çözüm önerileri sunmaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/26851Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]