Attitudes et opinions des etudiants de la classe préparatoire de Français langue etrangère de L’Université Anadolu à L’égard du modèle d’apprentissage mixte
Özet
Dijital çağ ile yükseköğretim kademesinde yeni öğrenme modelleri ortaya çıkmıştır. Salgın döneminde temel bir model olarak görülen harmanlanmış öğrenme modeli büyük gelişmeler göstermiştir ve daha da geliştirilmek için araştırmaların merkezinde yer almaya devam etmektedir. Dijital teknolojinin yabancı dillerin öğretimi ve öğreniminde kullanılması, öğretmenlerin uygulamalarını ve öğrencilerin öğrenme şekillerini değiştirmiştir. Ancak yabancı dillerin öğretimi, belirli öğrenme ihtiyaçları sunmaktadır ve öğrencinin derslerde aktif bir rol almasını sağlamalıdır. Öğrenme sürecinin sorunsuz bir şekilde yürümesi ve öğrenme modelinin doğru şekilde tasarlanması için öğrencilerin fikirlerini dikkate almak önemlidir. Araştırmamızın başlıca amacı, Anadolu Üniversitesi Fransızca hazırlık sınıfındaki öğrencilerin harmanlanmış öğrenme modeli ile ilgili tutum ve fikirlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel deseni uygulanmıştır. Nicel verilerin toplanması için Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmamızın nitel aşaması için ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Harmanlanmış öğrenme modeli, gün geçtikçe daha fazla talep görüp sürekli yenileme gerektiren bir model olduğundan, özellikle de yabancı diller eğitimi alanında yaşanan gelişmelerden biri olabilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/28301Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]