Comparing preparatory school students' foreign language learning anxiety levels in two different contexts : Classroom vs online
Özet
Bu tez çalışması, İngilizce hazırlık sınıf öğrencilerinin yabancı dil kaygı düzeylerini (FLA) sınıf içi ve çevrim içi dersler olmak üzere iki farklı ortamda araştırmayı ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Çalışmanın amacına ulaşmak için açıklayıcı desende karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, iki anket aracılığıyla nicel veriler elde edilmiş ve örneklem grubunu Türkiye'deki 6 devlet üniversitesinden 234 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, SPSS programı üzerinden betimsel analiz yöntemi ve çıkarsamalı istatistiklerle analiz edilmiştir. Bulgular, İngilizce hazırlık okulu öğrencilerinin hem sınıfta hem de çevrim içi derslerde orta düzeyde kaygı sergilediğini ortaya çıkardı. Bulgular sonucunda öğrencilerin iki ortamdaki kaygı seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu ortaya çıktı. Elde edilen bulgular doğrultusunda daha fazla bilgi toplamak için gönüllü 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler tematik analize göre çözümlenmiş ve 4 ana tema altında şu 12 alt kategori ortaya çıkmıştır: etkileşim, kaygı, sorunlar ve dil öğrenme nitelikleri. Bulgular, çevrim içi yabancı dil derslerinde oluşan teknolojik problemlerin ve etkileşim sorunlarının, öğrencilerin endişe düzeylerini tetiklediğini ortaya koymuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/27191Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]