Yazar "Ünlü, İlhan" için listeleme
-
Başlangıcından günümüze radyo ve radyo reklamcılığı, Türkiye'de yerel radyo istasyonlarının reklam aracı olarak kullanılışı, sorunları ve model önerisi
Altunbaş, Hüseyin (Anadolu Üniversitesi, 2003)En eski kitle iletişim aracı olarak radyo değişen medya yapılanmasında hala önemli bir yere sahiptir. Bu etkisine karşın radyo şimdiye kadar teknik, programcılık ve hukuki yönlü olarak incelenmiş reklam aracı olma yönü hep ... -
Franchise sisteminin otel işletmelerinde kullanımı ve maliyetinin belirlenmesi
Uludağ, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel 'franchise'ı temel olarak bir otel zincirinin (franchisor), franchise alan yatırımcıya (franchisee), bu zincirin adını, imajını ve hizmetlerini kullanması için izin verdiği bir anlaşmadır. Franchisee 'franchisor'ın ... -
Internet'te reklamcılık
Gür, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 2000)Dil, din, ırk, cinsiyet ayrımı gözetmeden kıtalararası tüketicilere ulaşmaya ve geri bildirimin anında alınmasına ortam yaratan bilgisayar ve Internet, reklam veren, reklam ajansı, tüketici ve pazar ilişkilerine yeni bir ... -
Reklam ajanslarının iletişim süreci içindeki yeri, organizasyon yapıları ve fonksiyonları
Yılmaz, Okşan (Anadolu Üniversitesi, 1990)Reklamverenlerin yaratıcılık, medya, araştırma vb. her konudaki isteklerine daha kolay cevap verebilmek, ekonomik, sosyal ve siyasi dalgalanmalar karşısında ayakta kalabilmek için reklam ajanslarının bünyelerine uygun olan ... -
Reklam ortamları planlaması-sayısal yöntemler ve bir model denemesi
Ünlü, İlhan (Anadolu Üniversitesi, 1985)Zaman içinde kitle iletişim ortamları, yüzyüze satış faaliyetlerinin en azından tanıtıma ilişkin fonksiyonunda satıcının yerini almış; belirli anlamlarla yüklü reklam mesajları hedef kitleye yoğun biçimde kitle iletişim ... -
Sayfiye konaklama işletmelerinde oda satış yöntemleri ve son dakika (last minute booking) satışlarının yapısal analizi
Emeksiz, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1997)Türkiye, artan yatak kapasitesi ve turizm gelirleri ile dünya turizm pazarından % 1.3'lük bir pay almakta ve 2000 yılında en yüksek pay sıralamasında ilk 10 ülke arasına girmeyi hedeflemektedir. Fakat, son yıllarda kitle ... -
Sivil toplum örgütlerinin toplumsal tepki refleksini oluşturma sürecinde kullandıkları iletişim yöntemleri üzerine bir model denemesi
Cılızoğlu, Gamze (Anadolu Üniversitesi, 2004)Toplumsal değişim bir süreçtir ve bu sürecin amacına uygun gelişebilmesi, toplumu oluşturan bireylerin değişime eşlik etmesi ile olasıdır. Sivil toplum örgütleri toplum içinde var olduğu öngörülen bilgi ve kültür ... -
Televizyon reklamlarına yönelik izleyicinin şüpheci eğilimi ve ikna bilgisi : ikna bilgi modelinin yorumlanması
Elpeze Ergeç, Nüket (Anadolu Üniversitesi, 2003)Reklam araştırmalarına bakıldığında izleyicinin ikna bilgisi ve reklama şüpheci bakışının yeterince incelenmediği görülmektedir. Oysa, reklamın kişiler üzerindeki etkisinin ne olduğuna ilişkin bütün varsayımların incelenmesi ... -
Turizmde tanıtım kampanyaları : TÜTAV örneği
Yıldırım, Erhan (Anadolu Üniversitesi, 1989)Turizm son yıllarda Türkiye için önemi gittikçe artan bir olay ve faaliyet dalıdır. Ekonomik gelişme süreci içinde olan Türkiye'de her alanda görülen çok yönlü gelişme ve değişmelere paralel olarak turizm olayı da ... -
Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları : Coca-Cola örneği
Özsoy, Nevzat (Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde, uluslararası pazarlama yapan firmaların faaliyetlerini incelediğimizde, firmaların uluslararası pazarlarda etkinlik sağlayabilmeleri için modern pazarlama anlayışını benimseyip uygulamaları gerekmektedir. Çünkü, ...