Turizmde tanıtım kampanyaları : TÜTAV örneği
Özet
Turizm son yıllarda Türkiye için önemi gittikçe artan bir olay ve faaliyet dalıdır. Ekonomik gelişme süreci içinde olan Türkiye'de her alanda görülen çok yönlü gelişme ve değişmelere paralel olarak turizm olayı da yaygınlaşmaktadır. Turizmin ülke genelinde geniş bir alana yayılmasına karşın; Türkiye, dünya turizminin büyük gelişmesine ayak uyduramamıştır. Sahip olduğu doğal, tarihsel ve kültürel zenginliklerini yeterince kullanamamıştır. Bütün bunlara bağlı olarakda, kendisini dünya kamuoyuna bir turizm ülkesi olarak kabul ettirememiştir. Bu sorunların değişik nedenleri vardır. Bu nedenlerden biriside, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerindeki eksiklik ile yöneticilerin zihniyetidir. Turizm yöneticilerinin; turizmi diğer sektörlerden ayrı değerlendirip, kişisel tecrübenin, turisti kabule uygun bir politikayı uygulamanın yeterli olacağı düşüncesi, bu sorunların temelinde yatmaktadır. Oysa, ekonomik gerçekliğin baskısı altında turizm ekonomisinin de bir takım güçlükleri ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu güçlüğün neticesinde; turizm de, turistin sosyolojik yapısını, seyahat geleneklerini, ihtiyaçlarını tanımak gereği ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaç artık farkedilmiş, bu yöndeki çalışmalar kısmi de olsa başlatılmıştır. Ancak; turizm de önemli bir kaynak olan turizm personeli ile turistlerle etkileşim kuracak olan tanıtmadaki en büyük kaynak durumundaki ülke halkını 'turizm' konusunda eğitmek, bilinçlendirmek gereği unutulmuştur. Yapılması gereken 'turizm bilincini' ülke halkına ve turizm personeline benimsetmektir. Böyle bir çalışmayı gerçekleştirmek için ise sosyal reklam kampanyalarına ihtiyaç vardır. Çünkü; turizm de iyi bir sosyal reklam kampanyası tatmin edici, rasyonel bir turizm faaliyetinin gerçekleştirilebilmesi için yerine getirilmesi gerekli bir çalışmadır. Hazırlanacak böyle bir çalışmanın, bilimsel temele oturtulabilmesi zordur. Bu açıdan da konuya temel oluşturabilmek için, turizm de genel kavramları, kampanya çerçevesini oluşturmada yardımcı öğeler olarak ele almak gerekir. Hazırlanan bu çalışma 'Turizm de Sosyal Reklam Kampanyaları'nı bu anlayış içerisinde incelemeyi amaçlamaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7975
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [399]