Yazar "İzmirli, Serkan" için listeleme
-
Activity Module Development for Moodle: A Sample Activity Module, EduGame
Çankaya, Serkan; İzmirli, Serkan (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2009)Moodle, one of the most popular course management systems (CMSs), has a highly extendable infrastructure. Moodle is an open source CMS. Everyone can easily contribute to the development of Moodle with plug-ins, activity ... -
Bilimsel araştırma yöntemleri dersine ilişkin bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
Bu çalışmanın amacı Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir’deki iki üniversitede Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim ... -
Effects of Modality and Pace on Achievement, Mental Effort, and Positive Affect in Multimedia Learning Environments
İzmirli, Serkan; Kurt, Adile Aşkım (Sage Publications Inc, 2016)The purpose of the study was to examine the effects of instruction given with different multimedia modalities (written text + animation or narration + animation) on the academic achievement, cognitive load, and positive ... -
Evaluation of the Student Workbook in Terms of Purpose of Use of Pictures
İzmirli, Özden Şahin; Kabakçı Yurdakul, Işıl; İzmirli, Serkan (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2009)Pictures are frequently used as visuals in education to facilitate learning. Pictures should be used in line with their purposes in order to support learning. Mayer classifies pictures as decorative, representational, ... -
Faculty Members' Views on Academic Activities
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet; İzmirli, Serkan; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anı Yayıncılık, 2012)Problem Statement: Providing an integrated viewpoint to academic activities related to instruction, research, community service, and administration and determining academicians' views on these academic activities will ... -
Küreselleşen Dünyada Akademisyen Olmak
Odabaşı, Hatice Ferhan; Fırat, Mehmet; İzmirli, Serkan; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anadolu Üniversitesi, 2010)Küreselleşme, her alanda olduğu gibi, akademisyenlik alanında da dönüşümler meydana getirmektedir. Bu bağlamda, akademisyenliğin yeniden tanımlanması veya kavramlaştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, öncelikle ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar için Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Eğitsel Oyun Tasarımı
Teknoloji odaklı ortamlar, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı konulmuş ve öğrenme güçlüğü çeken çocukların sosyal etkileşim, iletişim becerileri ve davranış ihtiyaçlarını kişileştirmelerini desteklemektedir. Bilgisayar ... -
Öğrenen ve sistem hızında ilerleyen farklı çoklu ortam sunum türlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
İzmirli, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmanın amacı, farklı çoklu ortam sunum türleriyle (yazılı metin+animasyon veya ses+animasyon) farklı ilerleme hızlarında (öğrenen hızı veya sistem hızı) yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilişsel yük, ... -
Öğretimin değerlendirilmesinde çoklu ortam kullanımına eleştirel bir bakış
Bilgisayarların farklı enformasyon biçimlerini içerme potansiyellerinin artmasına bağlı olarak metin, ses, video ve animasyon gibi farklı ortamların aynı anda işe koşulmasını ifade eden çoklu ortamlar geliştirilebilmektedir. ... -
Student experience in blog use for supplementary purposes in courses
The purpose of this study is to determine the views of students about blog use for supplementary purposes in courses. Survey research method was applied for the quantitative dimension of the study, and the semi-structured ... -
The views of teacher candidates about the use of a scoring rubric for the evaluation of their products in the course of instructional technologies and material development
Kurt, Adile Aşkım; İzmirli, Serkan (Elsevier Science BV, 2009)The purpose of this study is to determine the views of teacher candidates about the use of a scoring rubric for the evaluation of their products in the course of Instructional Technologies and Material Development (ITMD). ...