Yazar "Atalık, Özlem" için listeleme
-
Customer complaints about airline service: A preliminary study of Turkish frequent flyers
Atalık, Özlem (2007)Purpose This paper aims to identify common complaints made by Turkish frequent flyers related to their program membership. Design/methodology/approach A questionnaire was administered via the internet for the research study ... -
Geomarketing As A Tool For Health Service Business: Private Hospital Application
Atalık, Özlem; Uyguçgil, Hakan (2017)Geomarketing, a new way of knowledge-based marketing, integrates geographic analysis, reasoning, and technology for the improvement of the business judgmental decision. Geomarketing can help you find out who your best ... -
Havaalanı alışverişçilerinin gümrüksüz satış mağazalarındaki satın alım davranışlarının kültürlerarası karşılaştırmalı analizi
Ünder, Ümran (Anadolu Üniversitesi, 2015)Havayolu sektöründe yaşanan trafik artışı, serbestleşme, özelleşme ve küreselleşme hareketlerinin bir sonucu olarak; sahipliği, kontrolü ve işletmeciliği devlet tarafından yürütülmesi gerektiği düşünülen havaalanlarında ... -
Havayolu ekosisteminde hizmet baskın yönelimin hizmet yeniliği ve performansa etkisi
Polat Sesliokuyucu, İnci (Anadolu Üniversitesi, 2017)Yoğun rekabet ortamında faaliyetlerini sürdüren havayolu işletmelerinin rekabet avantajı elde edebilmesi ve istikrarlı bir şekilde büyüyebilmesi, yönetsel açıdan doğru ve sistemli bir bakış açısına sahip olmayı gerekli ... -
Havayolu işletmelerinde e-hizmet kalitesinin değerlendirilmesine yönelik bütünleşik bir yaklaşım
Bakır, Mahmut (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde teknolojik alanda yaşanan gelişmeler sonucunda, bilgi teknolojileri birçok sektörün faaliyetlerini derinden etkilemiş ve bu sektörleri pazarlama aracı olarak desteklemeye başlamıştır. Havayolu taşımacılığı sektörü ... -
Havayolu işletmelerinin hizmet sunumlarında kabin görevlilerinin çekiciliğinin algılanan hizmet kalitesi üzerindeki rolünün nöropazarlama teknikleri ile belirlenmesine yönelik bir araştırma
Akan, Şahap (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)1978 yılındaki serbestleşmeden günümüze gelene kadar artan rekabetle birlikte havayolu işletmeleri rekabetçi üstünlük sağlamak için birtakım araçlar kullanmıştır. Bu araçlardan biri olan hizmet kalitesi, karlılığın ... -
Havayolu marka kişiliği algısının yüzyüze görüşme ve nöropazarlama yöntemlerinden EEG ile karşılaştırılması : bir uygulama
Akan, Şahap (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüze kadar döngüsel bir gelişim gösteren pazarlama anlayışı, zaman içerisinde geçirdiği değişiklikler ile ürün odaklı yaklaşımdan (pazarlama 1.0 ), akıl ve duygusal açıdan insanı anlamaya çalışan değer odaklı (pazarlama ... -
Havayolu yolcu ve bagaj kabul bölümünün analizi ve hizmet kalitesi algısına etki eden faktörlerin araştırılması
Özdemir, Emircan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Yolcuların havalimanı terminaline girdiklerinden itibaren havayolu sorumluluğunda aldıkları hizmetlerin başında yolcu ve bagaj kabul (check-in) hizmeti gelmektedir. Bu adımdan itibaren havayolu hizmet kalitesi yolcu ... -
Impact of Reward Program Elements on Airlines Customers: Case of Turkish Airlines
Atalık, Özlem (2005)Müşteri bağlılığı oluşturmada bir promosyon aracı olarak kullanılan ödül programları, bir işletmeden belli bir mal ya da hizmetin sürekli biçimde satın alınmasına dayalı olarak ödüller sunmaktadır. Ödül programları, birçok ... -
Konuma dayalı pazarlama kapsamında demografik sınıflandırma modeli geliştirilmesi ve Eskişehir örneği
Ergün, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz iş dünyasında işletmeler arasında büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Yaşanan bu rekabet, firmalar için "müşteri odaklı" davranmayı zorunlu hale getirmektedir. Müşterilerin çok değerli olduğu bu ortamda hedef kitlenin ... -
Markaya Yönelik İletişim ve Marka Değeri Açısından Tüketici Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Havayolu Müşterileri Üzerinde İncelenmesi
Pirtini, Serdar; Atalık, Özlem; Aygün, Güray (2006)Çalışmanın amacı, markaya yönelik iletişim ve marka değeri açısından tüketici tercihlerini etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada öncelikle teorik bölümde literatür taramasına yer verilmiştir. ... -
A New Approach for Parameter Estimation in Fuzzy Logistic Regression
Atalık, Özlem; Şentürk, Sevil (University Sistan & Baluchestan, 2018)Logistic regression analysis is used to model categorical dependent variable. It is usually used in social sciences and clinical research. Human thoughts and disease diagnosis in clinical research contain vagueness. This ... -
Pazarlama Aracı Olarak Yolcuların Tatil Tercihlerinin Analizinde Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanımı
Günümüzde yaşanan yoğun rekabet, teknolojik gelişim, yeni iş modellerinin oluşturulması diğer sektörlerde olduğu gibi havayolu sektöründe de kendini hissettirmektedir. Bu bağlamda her yıl milyarlarca yolcunun taşındığı ... -
The Role of In-Flight Service Quality on Value for Money in Business Class: A Logit Model on the Airline Industry
Atalık, Özlem; Bakır, Mahmut; Akan, Sahap (MDPI, 2019)The main purpose of this study was to investigate the effect of in-flight service quality on value for money for business passengers in airlines. In this study, in-flight service quality included four dimensions-seat ... -
Sivil havacılık sektöründe iş jeti modeli seçimi : AHP yöntemi uygulaması
Gürün, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2015)İş jetlerinin ömür döngüsü boyunca ilişkide olduğu tüm organizasyonlar iş jeti modelinin seçiminde etkili olmaktadır. İş jetlerinin yüksek tedarik maliyetlerine sahip olması nedeniyle satın alımlarında doğru modele karar ... -
Sosyal medya mesajlarında mecazi dil kullanımının tüketici katılımı üzerindeki etkisi : Türk havayolu markaları üzerine ampirik bir araştırma
Koçak, Cem Burak (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Günümüzün rekabetçi Pazar ortamında sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan markaların karşılaştığı problemlerin başında sosyal medyada tüketici katılımının nasıl arttırılacağı konusu gelmektedir. Alan yazındaki birçok ... -
Türk Havayolu işletmelerinin yolcu taşıma hizmetlerine yönelik algı haritalarının konumlandırma konsepti ile ilişkisinin Twitter üzerinden analizi
Koçak, Bahri Baran (Anadolu Üniversitesi, 2018)Rekabetin hiç olmadığı kadar önemli olduğu günümüzde işletmeler, değer yaratarak gerek marka gerekse ürün ya da hizmet boyutunda müşterilerin zihninde önemli bir konuma sahip olmaya çalışmaktadırlar. Pazarlama çabalarından ... -
Voice of Turkish customer: Importance of expectations and level of satisfaction at airport facilities
Atalık, Özlem (Canadian Center of Science and Education, 2009)Delivering high-quality service to passengers is essential for airports survival. Service quality conditions influences an airports competitive advantage by profitability. To deliver better service to passengers, airports ... -
Yönetsel bir yaklaşım olarak kaos teorisinin havayolu yönetimi ve pazarlaması kapsamında değerlendirilmesi
Atalık, Özlem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivil Havacılık Yönetimi Anabilim Dalı; Alan, Cüneyt (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günlük yaşamda karmaşıklık, düzensizlik, belirsizlik anlamlarıyla birlikte kullanılan kaos kavramı, bilimsel olarak dinamik sistemlerin geleceğinin öngörülemeyeceğini belirtmektedir. Klasik, belirlenimci bilimsel yaklaşımın ...