Yazar "Büker, Seçil" için listeleme
-
Ayna Yapı: 8 1/2 ve Tango Dansı
Büker, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 1999)8 1/2 ve Tango Dansı’nı “ayna yapı” açısından irdeleyen yazı, filmler arasındaki ayrımı ortaya çıkartmayı amaçlıyor. 8 1/2 izlediğimiz filmin çekimi üzerine, Tango Dansı ise izlediğimiz filmin yaratım süreci üzerine. ... -
Belgesel sinemanın temel özellikleri ve tarih felsefesi açısından belgesel sinemada gerçeklik
Ulutak, Nazmi (Anadolu Üniversitesi, 1988)Belgesel sinemanın en önemli uygulayıcılarından kuramcılarından olan Robert J. Flaherty, Dziga Vertov ve John Grierson bu sinema türünün ana ilkelerini ve özelliklerini ortaya çıkarmaya ve belgesel sinemanın diğer sinema ... -
Bir iletişim aracı olarak müzik ve müzikle tedavi yöntemleri
Altınölçek, Haşmet (Anadolu Üniversitesi, 1998)Müzik, insan yaşamının her döneminde önemli olmuş, eğitim, bilim ve kültür çalışmaları içinde yer almıştır. İnsanlar, müziğin sakinleştirici ve rahatlatıcı bir özelliğinin olduğuna inanmışlardır. Müzik, kendine özgü dili ... -
Bir yönetim işlevi olarak örgütleme, televizyon istasyonu örgütleri ve model önerisi
Yangın, Gürbüz (Anadolu Üniversitesi, 1997)Kültür ve uygarlığın dünyaya yayılması, yeni iletişim biçimlerini türetmiştir. Zamanın, alanın ve ekip çaışmasının yönetimi, iletişimde de esas olmuştur. Telgraftan iletişim uydularına kadar, çağdaş iletişim köprüleri, ... -
Eskişehir basınında sinema eleştirileri (1908-1988)
Akyıldız, Radife (Anadolu Üniversitesi, 1988)Eskişehir Basınında Sinema Eleştirileri 1908 - 1988 adlı bu çalışma, Eskişehir kentinin - çok özel bir konuda da olsa - toplumsal belleğinin toplu bir çalışmayla yazıya dökülmesini, Eskişehir Basınında çıkan sinema ... -
Filmde kişi zaman ve mekan : Anayurt Oteli filmi üzerine bir inceleme
Esen, Halim (Anadolu Üniversitesi, 1988)Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kişilik kavramı ve kişiliğin çeşitli yönlerine ilişkin temel kavramlar verildikten sonra kişiliğin oluşmasında etkili olan fizyolojik, sosyolojik ve psikolojik boyutlar ... -
Geleneksel anlatılar ve söylen : Türk güldürü filmleri üzerine yapısalcı bir çözümleme
Bayram, Nazlı (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışma Türk toplumunda popüler olmuş geleneksel anlatılardan Keloğlan masalları ile Kemal Sunal filmlerini inceleyerek şu sorulara yanıt aramaktadır. 1. Söz konusu masalların ve filmlerin taşıdığı söylen (myth) ler ... -
Görüntü yönetmeliği ve görüntü yönetmenine özgü biçemin sinematografik yapıta yansıması
Algan, Ertuğrul (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma aydınlatma, görüntü yönetmenliği ve biçem kavramlarına sinema tarihi bağlamında yaklaşarak, bir teknisyen ve sanatçı olan gürüntü yönetmenine özgü biçem kavramını sorgulamakta ve ortaya koymaya çalışmaktadır. ... -
Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği
Uzoğlu, Sevil (Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde modern kurum ve kuruluşlar kurumsal kimlik kavramına önem vermişlerdir. Çünkü kurumsal kimlik, bir kuruluşun kim olduğunun, ne yaptığının ve bunu nasıl yaptığının görsel ve davranışsal sunumudur. Bu çalışmada ... -
Luc Besson sinemasında şiddet ve sevginin sunumu
Serter, S. Serhat (Anadolu Üniversitesi, 1999)Şiddet ve sevgi, yaşamın temelini oluşturan ve insanlarla her an var olan duygulardır. Bu yüzden de, insanı ve insan yaşamını yansıtan, konularını buradan seçen sinema, bu iki ana temaya çok sık başvurur. Özellikle şiddet, ... -
Sinemada anlam yaratma
Büker, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 1985)Sinemada anlamın nasıl oluştuğunu incelemek oldukça kapsamlı bir konu. Bir araştırmanın sınırları içinde bu konuyu incelemek olanaksız. Bundan dalayı araştırmayı parçaüstü birimlerle sınırladık. Zamanda ve uzamda yer ... -
Sinemada feminist eleştiri
Süllü, Nur (Anadolu Üniversitesi, 1988)Kadınlar yüzyıllardır eziliyor olmalarına tepki olarak feminizim adı altında örgütlenmeye başlamışlardır. Feminizim tarihe Büyük Fransız Devrimi ile adım atmış, 20. Yüzyılın başında oy hakkı ve eşit işe eşit ücret edinmek ... -
Sinemasal bir tür (genre) olarak melodrama genel bakış: (Hollywood özelinde aile melodramına yaklaşımlar)
Tunç, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu çalışmada melodramın tanıtılması, ona farklı boyutlarda yaklaşımların anlatımı ve melodramik unsurların film örnekleriyle ele alınarak farklı bir yönetmenin gündeme getirilmesi amaçlanmıştır. Bu hedeften yola çıkılarak ... -
Toplumsal eleştiri boyutunda Türk popüler sineması : Küçük Hanım ve Şoför Nebahat dizileri
Sağlık, Mediha (Anadolu Üniversitesi, 1993)"Toplumsal Eleştiri Boyutunda Türk Popüler Sineması: Küçük Hanım ve Şoför Nebahat Dizileri" adını taşıyan bu çalışmanın amacı; popüler filimlerin toplumsal yapıya yansıttıkları varsayımından yola çıkılarak, 1960-1970 dönemi ... -
Toplumu yansıtan bir öğe olarak yıldız olgusu : Türkiye gerçeği ve iki örnek
Yüksel, N. Aysun (Anadolu Üniversitesi, 1998)Yıldız, toplumsal bir olgudur. Toplumun yaşadığı değişim, toplumun çelişkileri ve beklentileri dönemin yıldızları ile bütünleşir. Modernleşme süreciyle birlikte Türk toplumunda da değişim yaşanmaya başlamış ve bu değişimin ... -
Türk sinemasında 1969-1990 yılları arasında çekilmiş filmlerde kentsel aile
Demiray, Emine (Anadolu Üniversitesi, 1993)Endüstri ve kentleşme ile toplumun diğer kurumlarında olduğu gibi, ailede de değişimler olmuştur. Ailede görülen değişimlerden bi- ri, geleneksel ailenin, çekirdek aileye dönüşmesidir. Diğer bir deği- şim, ailenin işlevlerinde ... -
Türk sinemasında arabesk : arabesk şarkılı filmlerin incelenmesi
Tan, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu çalışmada, arabesk kültür-sinema ilişkileri irdelenmiştir. Türk sineması ve arabesk kültür olgusu ayrı ayrı ele alınmış daha sonra bütünlük içinde genel değerlendirme yapılmıştır. Zaten arabesk kültür, popüler kültür ... -
Türk sinemasında oyunculuk
Cankılıç, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1988)Türk sinemasında oyunculuğun önemi 1980'li yıllarda anlaşılmaya başlamış ve bu yolda adımlar atılmıştır. Artık Türk sinemasının genç oyuncularının pek çoğu nasıl oynayacaklarını düşünmeye başlamışlardır. Aynı biçimde ...