Yazar "Gürsel, Oğuz" için listeleme
-
Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Comparison of simultaneous prompting with continuous probe sessions and intermittent probe sessions [Ögrencilerin Ögrenmesi ve Sinif Etkileşimini geliştirmek üzere Soru Cevap Sistemlerini Kullanimi]
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Educators' opinion about the success evaluation of students with intellectual disabilities included in primary education [Tlkögretimde kaynaşt.rlan zihinsel yetersizligi olan ögrencilerin başarlarni{dotless}n degerlendirilmesine llişkin ögretmen görüşleri]
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)The aim of this study is to determine the suggestions and opinions of teachers about grading and evaluating the success of students with intellectual disabilities who are studying in general education classrooms. This study ... -
Educators’ Opinion about the Success Evaluation of Students with Intellectual Disabilities Included in Primary Education
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)Bu araştırmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerinin ... -
The Effectiveness of a Self-Management Strategy Instruction Package Prepared for Students with Intellectual Disabilities
Gürsel, Oğuz (2014)Bu çalışmada; kendine ön uyaran verme, kendini kaydetme, kendini değerlendirme ve kendini pekiştirmeden oluşan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin, (a) kendini yönetme ... -
The effectiveness of a self-management strategy instruction package prepared for students with intellectual disabilities [Zihin yetersizligi olan ögrencilere yönelik hazi{dotless}rlanan kendini yönetme stratejileri ögretim paketinin etkililigi]
In this study, the effectiveness of a self-management strategy instruction package for students with intellectual disabilities on (a) acquisition and maintenance of self-management skills, and (b) completion of assignments ... -
Effectiveness of constant time delay on teaching snack and drink preparation skills to children with mental retardation
Bozkurt, Funda; Gürsel, Oğuz (Council Exceptional Children, 2005)A multiple probe design with probe conditions across behaviors was used to evaluate effectiveness of constant time delay on teaching snack and drink preparation skills to children with mental retardation. In addition, ... -
Effectiveness of simultaneous prompting in small group: The opportunity of acquiring non-target skills through observational learning and instructive feedback
Gürsel, Oğuz; Tekin İftar, Elif; Bozkurt, Funda (Council Exceptional Children, 2006)A multiple probe study across behaviors, replicated across students, assessed the effectiveness of simultaneous prompting (SP) in a small group teaching arrangement on teaching (a) to show the provinces, rivers, and border ... -
The effectiveness of the constant time delay procedure in teaching pre-school academic skills to children with developmental disabilities in a small group teaching arrangement [Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara okul öncesi dönem akademik becerilerin ögretiminde küçük grup ögretim düzenlemesiyle sunulan sabit bekleme süreli ögretimin etkililigi]
Aldemir, Özgül; Gürsel, Oğuz (Edam, 2014)Children with developmental disabilities are trained using different teaching arrangements. One of these arrangements is called small-group teaching. It has been ascertained that a small-group teaching arrangement is more ... -
Eskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeyleri
Gürsel, Oğuz (Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-f ... -
Gelişimsel Geriliği Olan Bireylere Okuldan İşe Geçiş Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Görüşleri
Gürsel, Oğuz; Ergenekon, Yasemin; Batu, E. Sema (2007)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel geriligi olan bireylere, okuldan işe geçis sürecinde iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasına ilişkin olarak bir ilköğretim ve iş okulunda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin görüş ... -
Gelişimsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Para Kullanarak Ürün Satın Alma Becerisinin Öğretiminde Bir Lira Daha Stratejisinin Etkililiği
Bu araştırmanın amacı; gelişimsel yetersizliği olan bireylere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde bir lira daha stratejisiyle sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkili olup olmadığını, öğretimi yapılan ... -
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde sonraki lira stratejisinin etkililiği
Kalaycı, Hüsnü Erdem (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı; gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere para kullanarak ürün satın alma becerisinin öğretiminde sonraki lira stratejisinin etkililiğini araştırmaktır. Bu amacın yanı sıra, eşzamanlı ipucuyla öğretimin ... -
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara mutfak araç isimlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği : çoklu örnekler yaklaşımı uygulaması
Akköse, Mehmet Cem (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, okulöncesi dönemdeki gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara mutfak araç isimlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek ve öğretimi yapılan becerinin genellenmesinde ... -
Gelişimsel Yetersizlik Gösteren Çocuklara Okul Öncesi Dönem Akademik Becerilerin Öğretiminde Küçük Grup Öğretim Düzenlemesiyle Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Etkililiği
Aldemir, Özgül; Gürsel, Oğuz (EDAM, 2014)Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara farklı öğretim düzenlemeleri kullanılarak öğretim sunulmaktadır. Bu öğretim düzenlemelerinden biri de küçük grup öğretim düzenlemesidir. Küçük grup öğretim düzenlemesinin, bire-bir ... -
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara okul öncesi dönem akademik becerilerin öğretiminde küçük grup öğretim düzenlemesiyle sunulan sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
Aldemir, Özgül (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı; gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara, küçük grup öğretim düzenlemesiyle sunulan sabit bekleme süreli öğretimin okul öncesi dönem akademik becerilerin öğrenilmesi üzerindeki etkililiğini araştırmaktır. ... -
İlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik matematik öğretimi uyarlamalarına ilişkin görüşleri
Yönter, Seher (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıflardaki zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik matematik öğretimi uyarlamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, ... -
İlköğretimde kaynaştırma uygulamalarına katılan zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri
Güven, Didem (Anadolu Üniversitesi, 2009)Yasaların belirlediği gibi ilköğretim çağına gelmis her birey için eğitim ve öğretim zorunludur ve ilköğretim eğitimini sürdüren her birey için değerlendirme yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılmaktadır. İlköğretimde ... -
İşitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerilerinin eğitim ortamlarına göre değerlendirilmesi
Arıcı, Yusuf (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilerin doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemi yapma ve problem çözme becerileri ile ilgili amaçları gerçekleştirme düzeylerinin öğrenim gördükleri yatılı özel eğitim ortamı ... -
Otistik özellik gösteren öğrencilere soru cevaplama becerilerinin öğretiminde küçük grup düzenlemesi ile sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Altunel, Müjgan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, otistik özellik gösteren öğrencilere küçük grup düzenlemesi ile sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin "...nerede...?", "Ne zaman...?" ve "...ne olur?" sorularına sözel olarak cevap verme davranışlarının ...