Eskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeyleri
Özet
Araştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-farklılaşmadığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmaya olan gereksinim, zihinsel engelli öğrencilerin altözel sınıflara yerleştirilmelerinde temel olan tanılama modelinin eğitim ve öğre time doğrudan hizmet etmemesinden, alt özel sınıflarda aritmetik dersinde amaçları gerçekleştirme düzeyini belirlemeye yönelik araştırmaların olmamasından, alt özel sınıf ve ders programlarının geğerlendirilmesinin istenilen şekilde yapılmayışından kaynaklanmaktadır. Durum saptama niteliğinde olan çalışmanın evrenini, 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir Belediye sınırları içindeki ilkokulların bünyesinde bulunan alt özel son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrenci sayısının azlığı nedeniyle evren örneklem olarak alınmıştır. Uygulama 23 alt özel sınıfta okuma-yazma bilen 64 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Aritmetik Mutlak Başarı Testi geliştirilmiştir. Test, araştırıcı ve sınıf öğretmenleri tarafından bireysel olarak uygulanmıştır. Eskişehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi' nin kayıtlarından da öğrencilerin zeka bölümlerine, takvim yaşlarına ilişkin bilgiler toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin cinsiyet ve zeka bölümü ile nitelikleri sayı ve yüzdelerle ifade edilmiştir. Aritmetik mutlak başarı testi ile ölçülen, ritmik sayma, doğal sayılar, toplama ve çıkarma işlemleri temel becerilerini gerçekleştiren ve gerçekleştiremeyen öğrenciler çıkarılmış, sayı ve yüzdelerle gösterilmiştir. Ayrıca cinsiyet ve zeka bölümlerine göre ritmik sayma, doğal sayılar, toplama ve çıkarma işlemlerinde amaçları gerçekleştirme düzeyleri ile ilgili puanların ortalamaları, standart sapmaları bulunmuştur. Ortalamalar arasındaki farklılaşmaların anlamlı olup olmadığını sınamak için t testi kullanılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3164
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]