Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzyürek, Mehmet
dc.contributor.authorGürsel, Oğuz
dc.date.accessioned2015-07-01T15:07:45Z
dc.date.available2015-07-01T15:07:45Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3164
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6192en_US
dc.description.abstractAraştırma, alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinde hedeflenen amaçlara ulaşma düzeyi ile amaçları gerçekleştirme düzeyinin cinslere ve zeka bölümüne göre farklılaşıp-farklılaşmadığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmaya olan gereksinim, zihinsel engelli öğrencilerin altözel sınıflara yerleştirilmelerinde temel olan tanılama modelinin eğitim ve öğre time doğrudan hizmet etmemesinden, alt özel sınıflarda aritmetik dersinde amaçları gerçekleştirme düzeyini belirlemeye yönelik araştırmaların olmamasından, alt özel sınıf ve ders programlarının geğerlendirilmesinin istenilen şekilde yapılmayışından kaynaklanmaktadır. Durum saptama niteliğinde olan çalışmanın evrenini, 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir Belediye sınırları içindeki ilkokulların bünyesinde bulunan alt özel son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrenci sayısının azlığı nedeniyle evren örneklem olarak alınmıştır. Uygulama 23 alt özel sınıfta okuma-yazma bilen 64 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için Aritmetik Mutlak Başarı Testi geliştirilmiştir. Test, araştırıcı ve sınıf öğretmenleri tarafından bireysel olarak uygulanmıştır. Eskişehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi' nin kayıtlarından da öğrencilerin zeka bölümlerine, takvim yaşlarına ilişkin bilgiler toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin cinsiyet ve zeka bölümü ile nitelikleri sayı ve yüzdelerle ifade edilmiştir. Aritmetik mutlak başarı testi ile ölçülen, ritmik sayma, doğal sayılar, toplama ve çıkarma işlemleri temel becerilerini gerçekleştiren ve gerçekleştiremeyen öğrenciler çıkarılmış, sayı ve yüzdelerle gösterilmiştir. Ayrıca cinsiyet ve zeka bölümlerine göre ritmik sayma, doğal sayılar, toplama ve çıkarma işlemlerinde amaçları gerçekleştirme düzeyleri ile ilgili puanların ortalamaları, standart sapmaları bulunmuştur. Ortalamalar arasındaki farklılaşmaların anlamlı olup olmadığını sınamak için t testi kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleEskişehir ilkokulları alt özel son sınıf öğrencilerinin ritmik sayma, doğal sayılar toplama ve çıkarma işlemlerindeki amaçları gerçekleştirme düzeylerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 125 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster