Yazar "Girgin, Ümit" için listeleme
-
Assessment of written expression skills in hearing impaired students trained with the auditory/oral approach
Girgin, Ümit; Karasu, Halise Pelin (Hacettepe University, 2007)This study investigated the written expression skills. of forty 4(th), 5(th), 6(th), 7(th) and 8(th) grade hearing impaired students trained with the auditory/oral approach at the Research and Education Center for Children ... -
Development of a Scale to Address Perceptions of Pre-service Teachers Regarding Online Risks for Children
Dönmez, Onur; Odabaşı, Hatice Ferhan; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Kuzu, Abdullah; Girgin, Ümit (EDAM, 2017)Children's ever-increasing and autonomous engagement with the internet exposes them to online risks, especially when parental supervision is limited. Furthermore, media coverage highlighting negative online experiences ... -
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda okuma-anlama davranışlarının irdelenmesi
Girgin, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 1987)Yapılan araştırma ile Anadolu Üniversitesi'ne bağlı İşitme Engelli Çocuklar Eğitim ve Araştırma Merkezi'ne devam eden 8-9 yaş gruplarındaki işitme engelli öğrencilerin okuma-anlama davranışları durum saptamalı tarama yöntemi ... -
Eskişehir ili ilkokulları 4. ve 5. sınıf işitme engelli öğrencilerin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi
Girgin, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırma Eskişehir ili İşitme Engelliler Okulu, İÇEM ve İlkokulların 4. ve 5. sınıflarına devam eden işitme engelli öğrencilerin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre öğretmenleri tarafından ... -
Evaluation of cloze procedure skills of hearing-impaired and normally-hearing students?
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
Evaluation of hearing impaired and normal hearing students’ reading miscues by miscue analysis
Okuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ile işiten öğrencilerin öykülerdeki okuma ... -
Evaluation of Turkish hearing impaired students' reading comprehension with the miscue analysis inventory
Girgin, Ümit (2006)The purpose of the current study is to evaluate the reading comprehension of hearing impaired 8 th graders who are being trained through an auditory-oral approach. The evaluation is conducted through miscue analysis using ... -
An Examination of Balanced Literacy Instructional Model Implemented to Youths with Hearing Loss
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girgin, Mehmet Cem; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (EDAM, 2011)Recently, the balanced literacy approach, a combination of whole language and skill development approaches has received attention in literacy instruction. The purpose of this school-based action research was to create a ... -
An examination of impacts of text related questions on story grammar acquisition of three Turkish youths with hearing loss
According to recent studies, individuals with hearing loss seem to benefit from certain models or strategies, such as text related questions, designed according to the balanced literacy approach. Questions about story ... -
Forming Text in PDAs for Special Education Students
Girgin, Ümit; Odabaşı, Hatice Ferhan; Girgin, Mehmet Cem (World Scientific And Engineering Acad And Soc, 2009)Use of mobile technologies in education has given way to new learning environments and thus to new learning opportunities. There are fields like special education which benefit from the flexible structure of mobile ... -
Investigation of the home heading patterns of families with children with Hearing Impairment: IÇEM case
Girgin, Ümit (2012)Aileler, çocuklarının okuryazarlıklarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu durum çalışmasında işitme engelli çocukların aileleri ile olan okuma örüntüleri incelenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, çalışmada ... -
Investigation of the Home Reading Patterns of Families With Children With Hearing Impairment: Icem Case
Girgin, Ümit (Hacettepe University, 2012)Parents play a critical role in the literacy development of their children. The current case study explores the reading patterns that parents have with their children with hearing impairment. First, the home reading patterns ... -
Investigation of the home reading patterns of families with children with hearing impairment: İÇEM case [Ailelerin çocuklariyla okuma örüntülerinin incelenmesi: IÇEM örneği]
Girgin, Ümit (Hacettepe University, 2012)Parents play a critical role in the literacy development of their children. The current case study explores the reading patterns that parents have with their children with hearing impairment. First, the home reading patterns ... -
Investigation of The Process of Supportive Education Designed for The Reading Skills of a Student with Hearing Loss in Inclusion Environment
Tozak, Ezgi; Karasu, Halise Pelin; Girgin, Ümit (Anı Publishing, 2018)In this study, it was aimed to examine the supportive service designed for the reading teaching of a student with hearing loss who is in the first grade primary school. The study was designed as an action research. The ... -
İşitme Engelli Bir Çocuğun Okuma Yazma Becerilerinin Dil Deneyim Yaklaşımı İle Desteklenmesi
Dil Deneyim Yaklaşımı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bir arada kullanılması ve okuma materyallerinin öğrencilerin deneyimleriyle oluşturulması temeline dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, işitme engelli ... -
İşitme Engelli Çocuklarda Okuma Anlama Stratejilerinin Önemi ve Kullanımı
Girgin, Ümit (2005)Okuma sürecinde öğrenilen stratejiler okuyucunun farklı metinleri okuyup anlamasında önemli ve etkilidir. Okuma stratejileri okuma öğrenilirken kullanılan becerilerin edinilebilmesi için gerekli olan tekniklerdir. Farklı ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma-yazma öğretimi modelinin incelenmesi
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girigin, Cem M.; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (2011)Son yıllarda tüm dil ve beceri öğretimi yaklaşımlarının birleşimi olarak kabul edilen dengeli okuma yazma yaklaşımı, dil öğretiminde giderek yaygınlaşmaktadır. Okul genelinde gerçekleştirilmiş olan bu eylem araştırmasının ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan sözcük dağarcığı geliştirme stratejilerinin incelenmesi
Karasu, Güzin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın genel amacı, işitme engelli üniversite öğrencilerinin mesleki eğitimlerindeki sözcük dağarcıklarının gelişimi için kullanılan stratejilerin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları Anadolu Üniversitesi ... -
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Genç, Tamer (Anadolu Üniversitesi, 2016)İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE) ile değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırma betimsel model olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Eskişehir ... -
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinın okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; 0000-0001-5580-280X; 0000-0002-2395-0733; 0000-0002-9612-9858; Genç, Tamer; Girgin, Ümit; Karasu, Pelin H. (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)Okuma becerilerinin değerlendirilmesi; öğrencilerin okuma sürecindeki gereksinimlerinin belirlenmesinde, gereksinimleri karşılamaya ilişkin eğitim programının planlanmasında ve kullanılacak stratejilerin belirlenmesinde ...