İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinın okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
0000-0001-5580-280X
0000-0002-2395-0733
0000-0002-9612-9858
Genç, Tamer
Girgin, Ümit
Karasu, Pelin H.
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Genç, T., Girgin, Ü. & Karasu, H. P. (20202). İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinın okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 507-526.Özet
Okuma becerilerinin değerlendirilmesi; öğrencilerin okuma sürecindeki gereksinimlerinin belirlenmesinde, gereksinimleri
karşılamaya ilişkin eğitim programının planlanmasında ve kullanılacak stratejilerin belirlenmesinde oldukça önemlidir. İşitme
engelli kaynaştırma öğrencilerinin okuma becerilerinin Formel Olmayan Okuma Envanteri (FOOE) ile değerlendirilmesini
amaçlayan bu araştırma betimsel model olarak desenlenmiştir. Eskişehir ilinde 3-8. sınıflarda kaynaştırma eğitimine devam
eden işitme engelli 13 öğrencinin okuduğunu anlatma ve metinle ilgili sorulara cevap verme becerileri FOOE'de bulunan
öyküler ile değerlendirilmiştir. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; öğretimsel düzeyde
metin okuyan işitme engelli kaynaştırma öğrencilerinin metinde bulunan karakterlerin ve ana olayların çoğunu
anlatabildiklerini, metnin ana fikrinden bahsedebildiklerini ancak bazı olayların anlatımında zorlandıklarını göstermektedir.
Metinle ilgili sorulara verdikleri cevaplarda ise bazı soru-cevap stratejilerini kullanabildikleri, ancak bilgi ve deneyim sorularını
cevaplamakta zorlandıkları görülmektedir. Evaluation of reading skills is highly important for the determination of students' needs in reading process, planning of
education program with regard to fulfilling these needs and determination of the strategies to be used. This research, which
aims to evaluate reading skills of mainstreamed hearing impaired students with Informal Reading Inventory (IRI), was figured
as a descriptive model. Retelling and answering the text related questions skills of 13 mainstreamed hearing impaired students
based in Eskisehir province has been evaluated via the stories in IRI. The data was analyzed with descriptive analysis method.
The research results show that mainstreamed hearing impaired students can give information about most of the characters and
main events in the text, talk about the main idea of the text but experience difficulties in expressing details of some events.
Regarding the answers given to the questions related to the text, it is concluded that they are able to use some question and
answer strategies and give answers using the clues from the questions but they experience difficulties in answering some
questions
Kaynak
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
20Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25581Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [233]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]