Yazar "Girgin, Cem" için listeleme
-
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesi
Girgin, Cem (Anadolu Üniversitesi, 1987)Bu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi ... -
İşitme engelli öğrencilerin fen bilimleri deneysel etkinliklerindeki bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi
Gülbudak Kılıç, Banu (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırma, işitme engelli öğrencilere 7 hafta süresince fen laboratuarında uygulanan deneysel etkinliklerle bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi için yapılmıştır. İşitme engelli öğrencilerin bilimsel süreç ... -
İşitme engelliler ilköğretim okuluna devam eden öğrencilerin dört işleme dayalı matematik problemlerini çözme davranışlarının incelenmesi
Güldür, Fevziye (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada; Eskişehir Ahmet Yesevi işitme Engelliler İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. sınıf düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin dört işleme dayalı matematik problemlerini çözme davranışları ile problem çözme becerisi ... -
Kaynaştırma ve genel eğitim öğretmenlerinin sesbilgisel farkındalığa ilişkin öğretim etkinliklerini kullanımlarının incelenmesi
Emir, Ceyda (Anadolu Üniversitesi, 2015)Okuma yazma becerileri, sosyal yaşamda var olabilmek ve akademik başarı elde edebilmek için kazanılması gereken en önemli becerilerin başında gelmektedir. Erken çocukluk döneminde gelişmeye başlayan ilk okuma yazma becerileri ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde dil ve konuşma terapisi hizmetinin sunulma süreci : bir eylem araştırması
Girgin, Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Büyükköse, Duygu (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilere okul dışı destek hizmet sunan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri (ÖERM) kapsamında dil ve konuşma terapisi de giderek yaygın biçimde sunulmaya başlanan destek hizmetler arasında ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde dil ve konuşma terapisi hizmetinin sunulma süreci : bir eylem araştırması
Girgin, Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Büyükköse, Duygu (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilere okul dışı destek hizmet sunan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri (ÖERM) kapsamında dil ve konuşma terapisi de giderek yaygın biçimde sunulmaya başlanan destek hizmetler arasında ... -
Türkçe konuşan 7-12 yaş işitme engelli çocuklarda ünlü seslerin süre ve frekans özellikleri ile konuşma anlaşılırlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özsoy, Betül (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada Türkçe konuşan 7–12 yaş işitme engelli çocukların ürettikleri ünlü seslerin temel frekans (F0), formant frekanslar (F1, F2) ve süre özelliklerinin belirlenmesi; bu özelliklerin normal işiten yaşıtlarından ... -
Türkçe konuşan doğal işitsel sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli kız çocukların konuşma anlaşılırlığı ile süre ve perde özellikleri ilişkisi
Girgin, Cem (Anadolu Üniversitesi, 1997)Araştırmada Anadolu Üniversitesi İÇEM ortaokul ve lise düzeyinde doğal işitsel sözel yöntem ile eğitim gören orta derecede çok ileri dereceye kadar işitme kayıplı 35 kız öğrencinin konuşmalarının bürünsel özelliklerinden ... -
Türkçe konuşan işitme engelli çocukların ad durum eklerini kullanım becerilerinin incelenmesi
Ekinci, Duygu (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma ilköğretime devam eden işitme engelli çocukların yalın, belirtme, yönelme, bulunma ve uzaklaşma ad durum eklerinin kullanım durumlarının işiten çocuklardan farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi hedeflemiştir. ...