Browsing by Author "Köse, Nilüfer"
Now showing items 1-15 of 15
-
Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (2011)Bu araştırma ile, Türkiye’de 1. sınıftan 5. sınıfa kadar okutulan dört seri ilköğretim matematik ders ve öğrenci çalışma kitaplarının eşit işaretinin kullanımını ve ilişkisel düşünmeyi nasıl ve ne derece desteklediğini ... -
Implications from elementary mathematics teachers' lesson study experience
Özen, Deniz; Köse, Nilüfer (Charles University, Fac Educ, 2015)The purpose of this study is to reveal the experiences of lesson study being a model implemented by secondary school mathematics teachers participating in the Professional development project for the first time. Five ... -
Investigating Preservice Teachers' Geometric Problem Solving Process in Dynamic Geometry Environment
Köse, Nilüfer; Özen, Deniz (Int Grp Psychol Math Educ, 2011)… -
Investigation of Elementary School Textbooks in Terms of Relational Thinking
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (Int Grp Psychol Math Educ, 2010)… -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin dinamik geometri yazılımı cabri geometriyle simetriyi anlamlandırma larının belirlenmesi : bir eylem araştırması
Köse, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri programı yardımıyla simetri kavramını anlamlandırmalarını incelemektir. Araştırma, öğrencilerin simetri kavramını Cabri Geometri programı ... -
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Geometri Dersindeki Geometrik Oluşum Edinimleri
Bu çalışma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin oluşum problemlerinin çözümünde, oluşum araçlarını (hesap makinesi ve geometrik çizim araçları) nasıl kullandıklarına ve oluşumu gerçekleştirirken var ... -
İlköğretim öğrencilerinin doğruya göre simetri bilgileri
Köse, Nilüfer (2012)Simetri kavramı matematik eğitiminin hemen her düzeyinde önemli bir yere sahip, anahtar kavramlardan biridir. Simetri kavramının yanlış gelişmesi ya da gelişememesi öğrencilerin matematiksel kavramları kazanmalarından ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinde ilişkisel düşünmenin gelişimi: bir öğretim deneyi
Kızıltoprak, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin ilişkisel düşünmelerinin gelişimini incelemektir. Araştırma öğrencilerin ilişkisel düşünme becerilerinin nasıl geliştiğini ortaya çıkarmayı amaçladığından, ... -
Ortaokul öğrencileri kanıt yapabilir mi?
Yılmaz, Tuğba Yulet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Öğrencilerin muhakeme becerilerinin gelişiminin desteklemesi için küçük yaşlardan itibaren matematiksel kanıtla tanışmaları ve bu süreçteki eylemleri gerçekleştirmeleri oldukça gerekli ve önemli olmakla birlikte bu durum ... -
Öğrencilerin çok çözümlü problemlerde kullandıkları stratejilerinin belirlenmesi ve matematiksel yaratıcılıklarının değerlendirilmesi
Yılmaz, Tuğba Yulet (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı öğrencilerin çok çözümlü problemlerde kullandıkları çözüm stratejilerinin belirlenmesi ve öğrencilerdeki matematiksel yaratıcılığın çok çözümlü problemler aracılığıyla değerlendirilmesidir. Araştırmada ... -
The Pre-Service Teachers' Understanding of Taxicab Geometry
Köse, Nilüfer; Ada, Tuba Yüzügüllü (Int Grp Psychol Math Educ, 2011)… -
Primary School Students' Knowledge of Line Symmetry
Köse, Nilüfer (Hacettepe University, 2012)Symmetry as one of the key concepts has a significant place at almost every stage of education. Whether the concept of symmetry is undeveloped or wrongly developed, influences many learning experience such as the students' ... -
Primary School Teacher Candidates' Geometric Habits of Mind
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (EDAM, 2014)Geometric habits of mind are productive ways of thinking that support learning and using geometric concepts. Identifying primary school teacher candidates' geometric habits of mind is important as they affect the development ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler bağlamında matematik dili kullanımları : sentaks ve semantik bileşenler
Kula Yeşil, Demet (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın genel amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler bağlamında matematik dili kullanımlarını sentaks ve semantik bileşenleri açısından incelemektir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının geometrideki zihinsel alışkanlıkları
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (2014)Zihinsel alışkanlıklar, bireylerin bilgi birikimlerindeki kavramları ve ilkeleri ilişkilendirmesidir. Zihnin geometrik alışkanlıkları ise geometrik kavramların uygulanmasını ve öğrenmesini destekleyen üretici düşünme yolları ...