Yazar "Karalar, Rıdvan" için listeleme
-
Afyonkarahisar Pancar Ekicileri Kooperatifinin finansal analizi
Arslan, Yalçın (Anadolu Üniversitesi, 2007)Kooperatifler, tarımsal kaynakların üretime katılımını sağlayarak, küçük ekonomik birimlerin bir araya getirilmesi sonucu değer yaratması ve ülke ekonomisine katkı sağlaması yönüyle önemli bir yere sahiptirler. Kooperatif ... -
The effects of Turkish teens over family purchase of various products
Aslan, Elif; Karalar, Rıdvan (2011)Bu çalışmanın amacı ergenlerin aile satın alım kararlarına olan etkilerini incelemektir. 25 adet ürün ya da mal nispi risk ya da fiyatları temel alınmak sureti ile 5 ana gruba bölünmüştür. Buna ilave olarak bu çalışma satın ... -
Ekonomik kriz dönemlerinde tüketim kooperatifi politikaları
Tütüncüoğlu, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1996)Araştırmanın birinci bölümünde Tüketim Kooperatifçiliği İşletme Ekonomisi ele alınmıştır. Birinci Bölüm, birinci kısımda İşletme Kooperatiflerinin tanımı, tarihçesi, amacı anlatılmıştır. Birinci Bölüm, ikinci kısımda Tüketim ... -
Elektronik ticaret ve Eskişehir'de metal eşya, makine teçhizat ve elektrikli aletler sektöründeki küçük ve orta büyüklükteki işletmelere yönelik bir araştırma
Eroğlu, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilginin üretilmesi, işlenmesi ve iletilmesindeki gelişmeler bilgiyi elektronik ortama taşımıştır. Bilgisayarların ağ şeklinde belli bir protokolle birbirlerine bağlanmaları sonucunda birimler arası fonksiyonel bilgi akışı ... -
Kişiye özel üretim sistemi ve otomotiv sektöründeki bayilere yönelik bir araştırma
Sevim, Nurdan (Anadolu Üniversitesi, 2002)Üretim; bir ürün ya da hizmetin, insan gücü, materyal ve donanım kullanılarak ortaya konmasıdır. Üretim, ilk çağlardan günümüze kadar iletişim hızının artmasına, teknolojik ilerlemelere, uzmanlaşmaya, ürün ve hizmet ... -
Kooperatiflerde halkla ilişkiler ve Ege-Koop'ta bir uygulama
Sakallı, Kenan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde örgütlerin halktan kopuk olarak yaşamlarını sürdürmeleri olanaksızdır. Kooperatifçiliğin geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, geniş kitlelere mal edilmesi, halkın güven ve desteğinin sağlanması, halkın ilgisinin ... -
Marka Değeri Bileşeni Olarak Marka Bağımlılığı: Kolalı İçecekler Üzerine Bir Araştırma
Karalar, Rıdvan; Kiracı, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Marka değeri; marka bağımlılığı, marka adının bilinirliği, algılanan kalite ve marka çağrışımları gibi çok sayıda etkenden etkilenmektedir. Bu etkenlerden marka bağımlılığı, marka değerinin önemli bir bileşenidir. Bu ... -
Marmara depremi ve konut kooperatiflerine etkileri
Ersoy, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2002)Konut kooperatiflerinin insanların ev sahibi olabilmelerindeki gayretleri ve konut üretiminde önemli bir rol oynadıkları göz ardı edilemez. Bu bağlamda öncelikle bu araştırmada Konut Kooperatifleri genel hatlarıyla ele ... -
Niş pazarlama sisteminin üç boyutlu işleyişi ile sistemin yapılandırılması ve Eczacıbaşı Vitra'daki uygulama
Dedeoğlu, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2007)Geleneksel pazarlama stratejilerinin ve yerleşik paradigmaların yetersizleşmeye başlaması ile, endüstrilerin bir dönüşüm sürecine girdiği, pazarların ise parçalanma eğilimi gösterdiği görülmektedir. Değişen pazar yapılarındaki ... -
Pazarlamada örnekedinme (benchmarking) ve Türkiye'den bir örnek
Sınmaz, Sezin (Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Örnekedinme, işletmelerin performanslarını arttırmayı amaçlayan bir yönetim tekniği olarak bütün dünyada kabul görmüştür. Endüstrideki en iyi uygulamalara dayalı verimlilik projeleri ve faaliyet amaçları oluşturma ... -
Tarıma dayalı sanayide kooperatiflerin yeri ve önemi
Apaydın, Bedirhan (Anadolu Üniversitesi, 2001)Gelişmekte olan toplumların tümünde olduğu gibi ülkemizde de az gelişmişliğin sorunlarını yaşayan tarım kesiminin sosyo-ekonomik yapısının geliştirilmesi, kalkınma çabalarımızın temel konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ... -
Teoride ve Türkiye uygulamasında tarımsal pazarlama açısından kooperatif işletmeler
Karalar, Rıdvan (Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1973)Endüstriyel pazarlamaya göre gerek dayandığı kurutların özelliği baklamdan gerekse yerine getirilen işlevler açısından Önemli ölçüde farklılıklar gösteren tarımsal pazarlama içinde kooperatif işletmelerin incelenmeni, ... -
Tersine toplumsallaşma teorsinin oluşturulması açısından bir model kurgusu : ana babanın satın alma kararlarına ergen etkisi üzerine bir uygulama
Aslan, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2009)Toplumun en küçük birimi sayılan aile içindeki değişen roller pazarlama açısından önem taşımaya başlamıştır. Ekonomik ve teknolojik gelişmeler aile içindeki rol dağılımını etkileyerek ergenlerin aile içindeki konumunu ... -
Toplam kalite yönetiminin bütünleşik bir parçası olarak pazarlama işlevi ve bir üretim işletmesinde uygulama
Hacıoğlu, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma pazarlamada toplam kalite yönetimi üzerinde odaklaşmaktadır. Son zamanlarda toplam kalite yönetimi hem yönetim teorisi olarak hem de uygulama açısından önem kazanmaya başlamıştır. Günümüzün global pazarlama ... -
Toprak-tarım reformu ve kooperatifçilik
Şahin, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu çalışmada, öncelikle ülkemiz tarımının durumu tespit edilmeye çalışılmıştır. Tarım sektöründe yaşanan olumsuzluklara değinildikten sonra, bu olumsuzlukları giderebilmenin yolunun nitelikli hazırlanacak bir toprak-tarım ... -
Tüketim kooperatiflerinde mağaza içi düzeni ve tüketici davranışlarına etkisi
Filizoğlu, Naciye (Anadolu Üniversitesi, 1993)Günümüzde hızla gelişen teknoloji beraberinde pek çok yeni- likler getirmiştir. Bu yenilikler ışığında tüketicilerin satın alma eylemlerinde de gözle görülür değişiklikler olmuştur. Ülkemize hızlı giren süpermarket, ... -
Türkiye'de tarım satış kooperatifleri birliklerinin dışsatımı
Toprak, Bala (Anadolu Üniversitesi, 1993)Ülkemizde tarım ürünleri dışsatımı son yıllarda azalma göster- miştir. Dağınık ve küçük aile işletmelerinde oluşturduğu tarım kesimi ürünlerini iç ve dış pazarlarda yeterli rekabet olanakları yaratama- dıkları için tarımsal ...