Yazar "Merç, Ali" için listeleme
-
Developing an in-service training program on 'assessment for learning' for English language teachers
Merç, Ali; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Tunçer, Manolya (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma liselerde görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin Öğrenme için Değerlendirme konusundaki ihtiyaçlarını bir başka deyişle zorunlulukları, eksiklikleri ve istekleri belirlemeyi ve bir Hizmet-İçi Eğitim ... -
The Effect of Task-Induced Involvement Load on Incidental Vocabulary Acquisition
Karalık, Tuncay; Merç, Ali (2016)Bu çalışma Laufer ve Hulstijn (2001) tarafından önerilen Görev Kaynaklı Katılım Yükünün rastlantısal kelime öğrenimi ve kalıcılık üzerindeki etkisini bulmayı amaçlamıştır. 2015-2016 Güz yarıyılında Akademik Okuma dersine ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
Karalık, Tuncay (Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
The effectiveness of google earth in the acquisition of spatial perception ability in social studies courses
The aim of this study is to determine the effectiveness of Google Earth (GE) application in acquiring spatial perception ability in the fourth-grade social studies course. The research was carried out in a fourth grade of ... -
Evaluation of the effect of an in-service training program on assessment for learning for English language teachers
Tunçer, Manolya (Anadolu Üniversitesi, 2023)The aim of this paper is to present the effect of an In-Service Training (INSET) Program designed to develop Assessment for Learning (AfL) practices on English language teachers. For this purpose, English language teachers ... -
Exploring the interactive and evaluative decision-making process of ELT teachers : A multiple case study
Merç, Ali; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Souri, Davood (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma öğretmenlerin etkileşimli ve değerlendirici kararlarının arkasındaki nedenleri incelemiştir. Katılımcılar İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarında bulunan iki özel İngilizce dil okulunda çalışan üç tane tecrübeli ... -
Foreign language student teacher anxiety
Merç, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma yabancı dil öğretmen adaylarının yaşadığı yabancı dil öğretmen adayı kaygısının düzeyini ve bu kaygıların olası kaynaklarını nicel ve nitel verilerle ortaya çıkarmayı hedeflemiştir. Ortaya çıkan kaygı düzey ve ... -
Future Directions for Foreign Language Teaching Anxiety Research
Merç, Ali (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2016)… -
Microteaching experience in distance english language teacher training: A case study
Merç, Ali (Matt Elbeck, 2015)The purpose of this single-subject case study was to document the experiences of a teacher trainee during a 12-week microteaching process in the Distance English Language Teacher Training program (DELT). The student teacher ... -
Perceptual Learning Style Preferences of Gifted Vs. Non-Gifted Turkish Efl Learners
Merç, Ali (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)This study aims to identify the perceptual learning style preferences of gifted secondary school EFL learners in Turkey related to their study of English and attempted to compare their preferences with their non-gifted ... -
Reflections of pre-service EFL teachers throughout their teaching practicum : what has been good? what has gone wrong? what has changed?
Merç, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2004)Hizmet öncesi öğretmen eğitimi üzerine yapılan çalışmalar öğretmen yetiştirme programlarında öğretmenlik uygulaması ve öğrenci-öğretmenlik deneyiminin önemini vurgulamaktadır. Öğretmen yetiştirmede uzman pek çok araştırmacı ... -
The relationship between speaking anxiety and willingness to communicate among pre-service EFL teachers
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-1815-0205; 0000-0003-3061-7899; Özalp, Özge Su; Merç, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2022)Limited research on the relationship between pre-service English language teachers' foreign language speaking anxiety and their willingness to communicate, particularly in Turkish context, paved the way for the present ... -
The relationship between WTC level and LLS use among Turkish EFL learners
Anadolu Üniversitesi; Merç, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2014)Recent investigations in the field of applied linguistics have tended to transfer psychological concepts into second language acquisition. Willingness to communicate, as a psychological concept, has been taken as a ... -
Research anxiety among Turkish graduate ELT students
Merç, Ali (Arizona State University, 2016)The purpose of this study was to investigate the level and predictors of research-related anxiety among graduate ELT students in the Turkish context. 81 MA and PhD students from 14 universities offering graduate programs ... -
Self-Reported Problems Of Pre-Service Efl Teachers Throughout Teaching Practicum
Merç, Ali (Anadolu Üniversitesi, 2010)Recent literature on pre-serviceteachereducationemphasizestheimportanceofstudentteachinginteachereducation programs. For this reason, this study was designed to determine the self-reported problems of pre-service ... -
Teaching Collaborative Writing: a Classsroom Study With Turkish English as a Foreign Language (Efl) Students
Merç, Ali (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2010)The teaching of writing skills in a communicative and systematic way is inevitable considering the fact that students should be aware of the subject matters they learn and operate on while studying a foreign language. In ... -
Test Yönteminin İngilizce Okuma Becerileri Üzerindeki Etkisi
Merç, Ali (2014)Bu çalışma üç farklı test yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma becerileri performansı üzerindeki etkiyi araştırmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bu üç yöntemin kendi okuma becerilerini ölçme ... -
Using technology in the classroom: A study with turkish pre-service EFL teachers
Merç, Ali (Sakarya University, 2015)The purpose of this study is to investigate the student teachers’ use of technology in their classrooms during practice teaching experience. To this end, a questionnaire was given to 86 student teachers completing their ...