Yazar "Oyman, Mine" için listeleme
-
Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık: Geleneksel ve ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması
Özer, Serhat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Değişen pazar şartları ve tüketici tercihleri işletmeleri daha etkili pazarlama faaliyetleri yürütmeye zorlamaktadır. Bu bağlamda geleneksel yöntemlerin etkilerini yitirmeye başlamasıyla birlikte hem maliyet açısından daha ... -
Bir marka genişletme aracı olarak lisans uygulamaları : Türk futbol endüstrisine yönelik bir araştırma
Berber, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış; marka kavramı, marka genişletme stratejileri ve lisans anlaşmaları kavramları çalışmanın literatür taraması kısmında ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Daha sonra, ... -
Bireylerin sosyal medya kullanım davranışlarının ve motivasyonlarının kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında incelenmesi : Eskişehir'de bir uygulama
Koçak, Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2013)Eskişehir ili evreninde, bireylerin genel olarak sosyal medya kullanım örüntülerini incelemek ve sosyal medya kullanımı konusunda hangi motivasyonlara sahip olduklarını “kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı ” çerçevesinde ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye'deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanlarına Yönelik Bir Araştırma
Oyman, Mine; İnam, Özgül (2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye’deki Yansımaları: Reklam ve Halkla İlişkiler Ajanslarına Yönelik Bir Araştırma
Oyman, Mine; İnam, Özgül (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) kavramı ve unsurları son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iletişim alanı çalışanları ve akademik çevreler arasında tartışılmaktadır. BPİ ile ilgili literatürde; kültürler-arası ... -
Çalışanların kurumsal yönetim ilkelerine ilişkin algılarının yenilikçi örgüt kültürü ve iş tatminine etkisi : mobilya sektörü üzerine bir araştırma
Oyman, Mine; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı; Göksel, Gözde (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Adillik, şeffaflık, hesap verebilirlik ve sorumluluk ilkeleri ile ilerleyen kurumsal yönetim ilkeleri hissedarlar ve yatırımcılar için ayrı bir öneme sahip olsa da, paydaşlar özellikle de çalışanlar açısından ikinci plana ... -
Destinasyon sadakatini etkileyen faktörler : Belek golf turizmi uygulaması
Yılmaz, Hakan, 1979- (Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzün yoğun rekabet ortamında destinasyon pazarlamacıları ve yöneticileri için turistlerin destinasyon sadakatini etkileyen ve destinasyona sadık kalmalarını sağlayan degişkenlerin anlaşılması her zamankinden daha ... -
Golf turistlerinin seyahat güdülerine ve bilgi kaynaklarına dayalı iletişim stratejileri: Belek uygulaması
Oyman, Mine; Yılmaz, Hakan (2013)Bu çalışmanın amacı golf turistlerinin seyahat güdülerine ve gidecekleri destinasyonu seçerken kullandıkları bilgi kaynaklarına dayalı iletişim stratejileri önermektir. Araştırma, Türkiye'yi golf turizm pazarında temsil ... -
İdeal benlik ve gerçek benliğin reklama angaje olma üzerindeki etkisinde psikolojik iyi oluş, kendini izleme, sosyal istenirlik ve benlik saygısının rolü
Akıncı Saçaralp, Semra (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bireyin kendine yönelik algıları ve değerlendirmeleri olarak nitelendirilen benlik kavramı, reklamla ilişkilidir; çünkü tüketiciler kendilerini göstermek ve değerlerini başkalarına iletmek için ürün ve markaları kullanmaktadır. ... -
Motivations for visiting heritage sites: The case of Eskisehir
Oyman, Mine; Yılmaz, Hakan; Kutlu, O. (2010)The role of motivation on behaviors of tourists and on their decision-making process has received much attention in the literature related to tourism. It has been suggested that the field of tourism would greatly benefit ... -
Müşteri Sadakati Sağlamada Sadakat Programlarının Önemi
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 2002)Hergün yüzlerce yeni ürünün pazara sunulduğu ve yoğun rekabetçi baskıların olduğu bir ortamda tüketicileri sadık müşterilere dönüştürmek gittikçe güçleşmektedir. Bu durum işletmeleri sadık müşteriler kazanmak ve bu müşterileri ... -
Müşteri sadakati sağlamada sadakat programlarının rolü ve perakendecilik sektöründe bir uygulama
Bektaş, Nurdan Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde işletmelerin ana amacı, varlıklarını devam ettirmek ve rekabette bir adım öne geçmektir. Bunun başarılabilmesi için, işletmelerin kendi ürün ya da hizmetlerine bağlı sadık müşteriler edinmeleri gerekmektedir. ... -
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
Özer, Serhat (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Oyun reklam algısı ve bu algının markaya yönelik tutum ile davranış niyeti üzerindeki etkisi
Bozkurt, Yasemin, 1978- (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bir reklam uygulaması olan oyun reklamlar, video oyun ve eğlence temelinde marka mesajını tüketiciyle buluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda oyun oynayan insanların oyun reklamları "oyun" ve "reklam" ... -
Reklam yaratıcılığının değerlendirilmesi : Türk reklam sektörüne yönelik bir inceleme
Ergüven, M. Sinan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Reklam yaratıcılığı her zaman ilgi çeken bir konu olsa da alanyazında sıklıkla tartışılan bir kavram olarak ön plana çıkmamaktadır. Reklam yaratıcılığının ölçümlenmesine yönelik çalışmalar, reklam yaratıcılığını oluşturan ... -
Skepticism Toward Health Claims In Advertisements: A Turkish Case
Oyman, Mine; Kutlu, Ömer; Yılmaz, Hakan (Int Management Development Assoc-Imda, 2007)In the process of integration to the European Union, Turkey re-regulates health claims in advertising and food labeling. This paper investigates skepticism of consumers towards health claims in advertisements. In this ... -
Skepticism toward health claims in food labeling: A turkish case
Oyman, Mine; Kutlu, O.; Yılmaz, H. (Common Ground Research Networks, 2010)This paper is based on a workshop which focused on the use of Movement Pattern Analysis to better understand decision-making as it pertains to the creative process. Based in the work of Warren Lamb, a student and colleague ... -
Sönmez Holding Tekstil işletmelerine uluslararası pazarlama faaliyetleri
Oyman, Mine (Anadolu Üniversitesi, 1989)Çalışmamızın konusu 'Sönmez Holding Tekstil İşletmelerinde Uluslararası Pazarlama Faaliyetleri'dir. Sönmez Holding tekstil işletmelerinin uluslararası faaliyetleri pazar, mamul, etiketleme ve ambalajlama, kalite kontrolü ... -
Spor merkezlerinde tüketici tatmini ve sadakat
Katırcı, Hakan; Oyman, Mine (2011)Günümüz spor dünyasında spor yöneticilerinin en önemli görevlerinden biri spor tüketicilerinin beklentilerini karşılayarak tüketici tatmini oluşturmaktır. Yapılan çalışmalar tatminin çok boyutlu bir kavram olduğunu ... -
The surprise effect of ambient ad on the path leading to purchase: Testing the role of attitude toward the brand
Özer, S.; Oyman, Mine; Uğurhan, Y. Z. C. (Routledge, 2018)Enterprises have made changes in their marketing and communication activities because of increased competition and changes in consumer behavior. In seeking to stand out from their competitors, brands have started to use ...