Bireylerin sosyal medya kullanım davranışlarının ve motivasyonlarının kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında incelenmesi : Eskişehir'de bir uygulama
Özet
Eskişehir ili evreninde, bireylerin genel olarak sosyal medya kullanım örüntülerini incelemek ve sosyal medya kullanımı konusunda hangi motivasyonlara sahip olduklarını “kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı ” çerçevesinde ortaya koymak, bu araştırmanın genel amacını oluşturmaktadır. Tezin giriş bölümünde, araştırmanın kavramsal çerçevesi çizilmiş; ikinci bölüm ise, araştırmanın teorik çerçevesini ortaya koymak amacıyla alan yazın taramasına ayrılmıştır. Üçüncü bölümde, araştırmanın yöntemi açıklanmaktadır. Genel tarama modelinde desenlenen araştırmada , nitel ve nicel veri toplama tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma örneklemi olarak belirlenen 401 kişiden elde edilen verilerin analizinde, betimsel ve kestirisel istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan “Bulgular ve Yorum” başlığı altında , söz konusu analizler doğrultusunda eldeki veriler yorumlanmıştır. Beşinci bölümde ise, araştırma sonuçlarına ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, en sık kullanılan sosyal medya platformunun sosyal ağ siteleri; sosyal medyayı genel olarak en sık kullanan yaş grubunun ise, 15-24 olduğu belirlenmiştir. Bireyleri sosyal medya kullanımı konusunda en fazla motive eden unsurların ise,haberdar olma ve eğlenmeye yönelik unsurlar olduğu; ayrıca bireylerin sosyal medyada öncelikle tüketime, daha sonra katılım ve üretime yönelik davranışlar sergiledikleri ortaya konmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7865
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [35]