Yazar "Tanrıdiler, Ayşe" için listeleme
-
Current Status of Vocational Education Programs for Hearing Impaired Students in Kosovo
Girgin, Mehmet Cem; Uzuner, Yıldız; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Ünlüer, Sema; Anay, Meltem Ozten; Tanrıdiler, Ayşe (Kamla-Raj Enterprises, 2015)Programs for the hearing impaired should provide meaningful, purposeful, and functional educational environments. Vocational courses should be carried out in collaboration with language courses and product-focused studies. ... -
An Examination of Balanced Literacy Instructional Model Implemented to Youths with Hearing Loss
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girgin, Mehmet Cem; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (EDAM, 2011)Recently, the balanced literacy approach, a combination of whole language and skill development approaches has received attention in literacy instruction. The purpose of this school-based action research was to create a ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma-yazma öğretimi modelinin incelenmesi
Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Kaya, Zehranur; Karasu, Güzin; Girigin, Cem M.; Erdiken, Behram; Tanrıdiler, Ayşe (2011)Son yıllarda tüm dil ve beceri öğretimi yaklaşımlarının birleşimi olarak kabul edilen dengeli okuma yazma yaklaşımı, dil öğretiminde giderek yaygınlaşmaktadır. Okul genelinde gerçekleştirilmiş olan bu eylem araştırmasının ... -
İşitme engelli öğrencilere dengeli matematik öğretiminin incelenmesi : eylem araştırması
Tanrıdiler, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2012)İşitme engelli öğrencilerin akademik performanslarının işiten yaşıtlarının gerisinde olduğunu gösteren pek çok araştırma bulunmaktadır. Matematik öğrenimi de işitme engelli öğrencilerin yaşadıkları akademik zorluklardan ... -
İşitme kayıplı gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Entegre Yüksekokulu; İstel, Çiğdem; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit; Ünlüer, Sema; Karasu, Güzin; Tanrıdiler, Ayşe (Ankara Üniversitesi, 2020)Bireylerin nitelikli olarak iş dünyasına hazırlanmalarında mesleki eğitimin rolü büyüktür. Mesleki eğitimlerinde çeşitli sorunlarla mücadele eden işitme kayıplı öğrencilerin düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim ... -
Prevalence of nuclear and extended family with at least one disable individual in Turkey [Türkiye’de en az bir engellinin olduğu çekirdek ve geniş aile prevalansı]
Albishir, Bashir Musa; Ercan, İlker; Alpu, Ö.; Tanrıdiler, Ayşe; Can, Fatma Ezgi (Turkiye Klinikleri, 2018)Objective: Depending on the changing definition of disability and its classification systems in the world, the data collection criteria regarding the profile of those with disabilities in Turkey have been exposed to ... -
Smart board usage in mathematics instruction of hearing impaired youths
Tanrıdiler, Ayşe; Ünlüer, S. (Sakarya University, 2016)Today, mathematics has unquestionable importance of almost everyone’s private and professional life. However mathematics is one of the most challenging courses for students. One of the most important reason for that ... -
Teaching and Learning Mathematics with Hearing Impaired Students
Tanrıdiler, Ayşe; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit (Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of this action research was to analyze the teaching efforts of mathematics to seventh grade hearing-impaired students at the Education and Research Center for Hearing Impaired Children (ERCHIC). The data were ... -
Teaching and learning mathematics with hearing impaired students
Tanrıdiler, Ayşe; Uzuner, Yıldız; Girgin, Ümit (Kamla-Raj Enterprises, 2015)The purpose of this action research was to analyze the teaching efforts of mathematics to seventh grade hearing-impaired students at the Education and Research Center for Hearing Impaired Children (ERCHIC). The data were ... -
Working environment preparation process of hearing impaired youths at higher education
Ünlüer, S.; Tanrıdiler, Ayşe (Sakarya University, 2016)For the development of a country, there is a need for qualified manpower and it can be provided by wellstructured learning environments. Also hearing impaired individuals need well-structured learning environments for ...