Yazar "Timur, Necdet" için listeleme
-
AB sürecinde Türkiye'de süt ve süt ürünü üreten işletmelerde lojistik faaliyetler ve bir uygulama
Uğurlu, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzde işletmelerin sürekliliklerini sağlayabilmesi için ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için düşük maliyetli, yüksek kaliteli ürünler üretmeleri yanında, müşteri hizmet seviyesini yükseltmeleri de ... -
Araçsal ve sembolik özellikler kapsamında otel işletmelerinin örgütsel çekiciliği
Dündar Akçay, Alev (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bir işletmenin potansiyel işgören adayları tarafından çalışmak için çekici bir yer olarak algılanmasını ifade eden örgütsel çekicilik, işgören adaylarının işletmeye çekilebilmesinde kritik bir öneme sahiptir. Yetenekli ... -
Bağımlılıkla mücadelede sosyal pazarlamanın rolü ve bağımlılıkla mücadele eden kurum ve kuruluşlara yönelik bir araştırma
Önder, Nurtekin (Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu araştırmanın genel amacı ülkemizde yapılan bağımlılıkla mücadele çalışmalarında sosyal pazarlama prensiplerine uyulup uyulmadığını bağımlılıkla mücadele eden kurum ve kuruluşlardaki uzmanların görüşlerine göre belirlemektir. ... -
Bir dağıtım kanalı olarak franchising sistemi ve daily fresh işletmesinde bir uygulama
Çelik, N. Gözde (Anadolu Üniversitesi, 2009)Günümüzde hızla artan rekabet ortamında güçlü olabilmek için pazarın her yerindeki tüketiciye ulaşabilme gerekliliği, etkili bir dağıtım kanalı stratejisi geliştirmeyi zorunlu hale getirmiştir. Rekabet gücü üzerinde doğrudan ... -
CRM'in temas kanallarından çağrı merkezlerinin incelenmesi ve Türk Telekomünikasyon A.Ş.'deki uygulama
Sağel, Nusret Oral (Anadolu Üniversitesi, 2002)CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) işletmeler açısından müşteriye yönelik bütün faaliyetlerin merkezinde yer almaktadır. İşletmelerin müşterileri ile temas sağladıkları tüm erişim kanallarından toplanmakta olan verilerin ... -
Doğrudan pazarlama yönelimlerinden katalogla pazarlama ve Türkiye uygulaması
Yılmaz, Halil İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 1994)Kendisine özgü kurallara ve üstün özelliklere sahip olan doğrudan pazarlama, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan, özellikle ABD ve Avrupa'da oldukça yaygın, çağdaş bir pazarlama yöntemidir. Doğrudan pazarlamada ... -
E-hizmet kalitesinin e-müşteri bağlılığına etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerine bir araştırma
Özer, Nur (Anadolu Üniversitesi, 2011)Teknolojik ilerlemeler son yüzyılda pazarlamada çok büyük değişikliklere yol açarak hem işletmelere yeni fırsatlar sunmuş, hem de karşı karşıya bulundukları rekabetin daha da artmasına neden olmuştur. Bu durum işletmeleri ... -
Endüstriyel satın alma ve endüstriyel satın alma kararını etkileyen faktörler : veteriner sağlık ürünleri pazarında bir uygulama
Arıcı, Serim (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, endüstriyel satın alma ve endüstriyel satın alma kararını etkileyen faktörler incelenmeye çalışılmıştır. Endüstriyel satın alma ve satın alma sürecini etkileyen faktörler, ilgili literatürden yararlanılarak ... -
Endüstriyel ürünlere yönelik dağıtım kanallarında motivasyon ve çatışma Hisarlar Makine Sanayi A.Ş.'deki uygulama
Ünal, Murat (Anadolu Üniversitesi, 1999)Pazarlama bilim dalı içindeki endüstriyel pazarlama ve tüketicilere yönelik pazarlama ayırımı göz önünde bulundurulduğunda, endüstriyel pazarlama konusunun uzun süredir ihmal ettiği görülmektedir. Endüstriyel tüketiciler ... -
Franchising sisteminde satış gücü yönetimi ve McDonald's işletmelerinde bir uygulama
Yörük, Kadir (Anadolu Üniversitesi, 1996)Günümüzde modern pazarlama kavramı önem kazanmaktadır. Bu kavram tüketicilerin istekleri üzerine kurulmuştur. Franchising modern pazarlamanın en önemli unsuru olan tüketicilere önem veren bir pazarlama sistemidir. Amerika ... -
Hava kargo pazarının lojistik açıdan değerlendirilmesi ve Türkiye için durum analizi
Gün, Devrim (Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzde tüm işletmeler, yoğun rekabet koşullarının yaşandığı ve işletmelerin çeşitli yöntemlerle birbirinden farklılaşmaya çalıştığı yeni pazar dinamiklerini içeren ekonomik bir anlayışı yaşamaktadır. Teknolojik değişimin ... -
Hazır giyim perakendeciliği yapan mağazalarda görselliğe dayalı sergileme etkinlikleri : Eskişehir ilinde bir araştırma
Çakırgöz, Erbay (Anadolu Üniversitesi, 2010)Hazır giyim perakendeciliği yapan mağazalar sergileme konusunda bazı sorunlarla karşılaşabilmektedirler. Bu nedenle, sergilemede başarılı olmanın çeşitli yollarını aramaktadırlar. Bu noktada görselliğin önemi ön plana ... -
Hizmet işletmelerinde rekabet stratejilerinin incelenmesi
Ada, Reyhan (Anadolu Üniversitesi, 1999)21. yy.'a gireceğimiz şu günlerde değişim artık küçümsenemeyecek bir gerçektir. Değişimin olduğu yerde ise rekabet başlayacaktır. Böyle bir rekabet ortamında pazarlama felsefesinin de değişmesi gerekmektedir. Bunun için ... -
ISO 9000 kalite güvence sistemi uygulamalarının hasta tatmini açısından incelenmesi : (bir kamu özel dal hastanesi uygulama örneği)
Bozdağ, Süleyman (Anadolu Üniversitesi, 2001)Türkiye'de hastane isletmeciliği bakımındanh 1990'lı yıllardan sonra uygulanan ISO 9000 kalite sistemi günümüzde hızla yayılmaktadır. ISO 9000 kalite sistemini uygulamanın hem çalışanlara hem de müşterilere sağladığı bir ... -
İşletmelerde satış eğitiminin önemi ve tıbbi satış mümessillerine ilişkin bir uygulama
Sönmez, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzdeki hızlı teknolojik, ekonomik ve sosyal ilerleme ve gelişmeler nedeniyle işletmeler büyümüş ve çalışma koşulları çeşitlenmiştir. İşletmelerin değişen iç ve dış çevresinin etkisiyle, her üretilen mal veya hizmetin ... -
Kent merkezinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde araçsal ve sembolik özelliklerin örgütsel çekiciliğe etkisi
Dündar, Akçay Alev; Timur, Necdet; Ulukan, Cemil (2013)Yetenekli çalışanlara sahip olma konusunda işletmeler arasında yaşanan rekabet ve işgücünün değişen profili, nitelikli işgücünü bulmak ve elinde tutmak isteyen günümüz işletmelerini mevcut ve potansiyel çalışanları açısından ... -
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
Yolal, Medet (Anadolu Üniversitesi, 1998)Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ... -
Müşteri değeri üzerine bir örnek olay uygulaması
Özmen, Müjdat (Anadolu Üniversitesi, 2008)Müşteri değeri ölçülmesi, yönetilmesi ve maksimize edilmesi gereken bir finansal varlıktır. Bu bakış açısıyla müşteri diğer varlıklardan farklı değildir. Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri ... -
Müşteri değeri üzerine etnografik bir örnek olay incelemesi
Özmen, Müjdat; Timur, Necdet (2009)Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri yaşam döngüleri boyunca aynı zamanda yönetebilecekleri bir bütüncül pazarlama sistemidir. Müşteri yaşam eğrisi boyunca süren ilişkileri gerçekleştirmek ... -
Pazarlama faaliyetleri içinde fuarlar-endüstri kuruluşlarının fuarlara yönelik tutumları ve madencilik sektöründe uygulama
Çekiç, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, gelisen teknoloji ve iletişim alanındaki ilerlemeler rekabeti arttırmakta ve ülkeleri birbirine yaklaştırmaktadır. İsletmeler büyümek ve gelişmek adına pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermek zorundadırlar. ...