Yazar "Uygur-Kabael, Tangül" için listeleme
-
8. Sınıf Öğrencilerinin Eğim Kavramını Oluşturma Süreçleri
Deniz, Ömer; Uygur-Kabael, Tangül (2017)Eğim, başta türev olmak üzere pek çok yüksek matematik kavramı için temel bir kavramdır. Dahası bu kavram sanat, mimari, fizik, mühendislik gibi birçok farklı alanda yer alan bir yapıtaşıdır. Öğrenciler eğim kavramı ile ... -
8th Grade Students' Construction Processes of the Concept of Slope
Deniz, Ömer; Uygur-Kabael, Tangül (Turkish Education Assoc, 2017)Slope is a fundamental concept for numerous higher mathematical concepts, especially for derivative. Moreover, this concept is a cornerstone in many different areas such as art, architecture, engineering, and physics. Prior ... -
Eğim Kavramının Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımı Altında Matematikleştirilme Süreci
Deniz, Ömer; Uygur-Kabael, Tangül (2017)Bu çalışmada Gerçekçi Matematik Eğitimine dayalı olarak desenlenen öğretim sürecinde sekizinci sınıf öğrencilerinin eğim kavramını matematikleştirme süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Desen tabanlı bu araştırmanın ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının İnformalden Formal Matematik Diline Çevirme Becerileri: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Durumları
Uygur-Kabael, Tangül (2017)Evrensel bir dil olan matematik dili farklı uluslar tarafından farklı anadil desteği ile kullanılır. Matematiksel ifade ya da cümleler sembol kullanmaksızın anadilde de ifade edilebildiğinden, bu dilin formal ve informal ... -
Students' Mathematization Process of the Concept of Slope within the Realistic Mathematics Education
Deniz, Ömer; Uygur-Kabael, Tangül (Hacettepe University, 2017)The aim of this study is to analyze eight grade students' mathematizing processes of the concept of slope in light of the teaching process designed based on Realistic Mathematics Education. Participants of this design based ... -
Transfer Skills of Middle School Pre-service Mathematics Teachers from Informal to Formal Mathematical Language: Turkey and United States Cases
Uygur-Kabael, Tangül (Hacettepe University, 2017)Mathematics, as universal language, is used by individuals with different native in a way that is influenced by their native languages. Two kinds of uses, formal and informal, of mathematical language arise since the ...